Gå til innhold

hjelp til kjøp av ny laptop pls :)


Olaat

Anbefalte innlegg

Ser etter en ny pen liten laptop..

 

ønsker meg egentlig en 13,3'' max 14,1''

 

 

har hittil vært fristet av disse : 13,3'' Dell XPS m1330

13,3'' Multicom Z37S

14,1'' HP dv2580

 

XPS har jeg foreløpig lagt på hylla pga den syke ventetiden, multicomen er jeg litt skeptisk til med tanke på batteritid, varme og viftestøy, er heller ikke kjempe fan av utseendet "invendig".

 

Står da igjen med HPen som jeg synes virker spennende, pent design, media funksjoner med fjernkontroll osv..

desverre ser det ikke ut til at dv2580 er å oppdrive, nærmeste jeg kommer er dv2515.

forskjellen er såvidt jeg kan se kun prossesoren:

 

dv2515: core 2 duo T5450

dv2580: core 2 duo T7300

 

er det noen kjempe merkbar forskjell på disse?

har liksom hatt intrykk av at jeg må ha T7x00 for å "få det nyeste"?

 

kom gjerne også med forslag til andre laptoper.

 

bruk: hovedsakelig internett, film,tekst og bilde behandling, kanskje noe spill veldig lite.. derfor ikke pri på "gaming maskin" men synes det er greit å hvertfall kunne kjøre noe hvis jeg skulle føle for det..

 

ønsker meg hovedsakelig en liten og rask pc som ikke blir sykt varm, lite støy og brukbar batteritid.. mediafunksjoner som fjernkontroll er også et pluss da jeg tenker å koble til en stor skjerm for å se film etc..

 

på forhånd takk for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ser etter en ny pen liten laptop..

 

ønsker meg egentlig en 13,3'' max 14,1''

 

 

har hittil vært fristet av disse : 13,3'' Dell XPS m1330

                                            13,3'' Multicom Z37S

                                            14,1'' HP dv2580

 

XPS har jeg foreløpig lagt på hylla pga den syke ventetiden, multicomen er jeg litt skeptisk til med tanke på batteritid, varme og viftestøy, er heller ikke kjempe fan av utseendet "invendig".

 

Står da igjen med HPen som jeg synes virker spennende, pent design, media funksjoner med fjernkontroll osv..

desverre ser det ikke ut til at dv2580 er å oppdrive, nærmeste jeg kommer er dv2515.

forskjellen er såvidt jeg kan se kun prossesoren:

 

dv2515: core 2 duo T5450

dv2580: core 2 duo T7300

 

er det noen kjempe merkbar forskjell på disse?

har liksom hatt intrykk av at jeg må ha T7x00 for å "få det nyeste"?

 

kom gjerne også med forslag til andre laptoper.

 

bruk: hovedsakelig internett, film,tekst og bilde behandling, kanskje noe spill  veldig lite.. derfor ikke pri på "gaming maskin" men synes det er greit å hvertfall kunne kjøre noe hvis jeg skulle føle for det..

 

ønsker meg hovedsakelig en liten og rask pc som ikke blir sykt varm, lite støy og brukbar batteritid.. mediafunksjoner som fjernkontroll er også et pluss da jeg tenker å koble til en stor skjerm for å se film etc..

 

på forhånd takk for alle svar :thumbup:

9374662[/snapback]

 

Hm, hvilken prisklasse tenker du på?

Hva med en Macbook? De begynner på 9000kr, 13" skjerm, rask, blir ikke spes varm, helt stillegående og veldig bra batteri. Har også fjernkontroll :)

Lenke til kommentar

Hm, hvilken prisklasse tenker du på?

Hva med en Macbook? De begynner på 9000kr, 13" skjerm, rask, blir ikke spes varm, helt stillegående og veldig bra batteri. Har også fjernkontroll :)

9374740[/snapback]

 

takker for inspill.

 

Helst ikke mye over 10k, men finner jeg noe jeg må ha så er prisen et relativt flexibelt punkt...

 

var faktisk og så på macbook i dag.. likte den godt, men som alle som aldri har hatt annet en pc er jeg skeptisk, tenker da på:

 

1: mac os, redd for at ca alt jeg er vant til av programmer i dag ikke vil virke på mac'en + selve det å lære meg et helt annerledes os.

 

1,1: kjøre windows på mac? blir ikke da noe av vitsen borte? selve hardware specsa er jo ikke kjempe imponerende iforhold til prisen, har egentlig ikke skjønt hva som gjør den spesiell annet enn OS og eple på lokket?

 

2: integrert skjermkort

Endret av Luthorcorp
Lenke til kommentar

Hm, hvilken prisklasse tenker du på?

Hva med en Macbook? De begynner på 9000kr, 13" skjerm, rask, blir ikke spes varm, helt stillegående og veldig bra batteri. Har også fjernkontroll :)

9374740[/snapback]

 

takker for inspill.

 

Helst ikke mye over 10k, men finner jeg noe jeg må ha så er prisen et relativt flexibelt punkt...

 

var faktisk og så på macbook i dag.. likte den godt, men som alle som aldri har hatt annet en pc er jeg skeptisk, tenker da på:

 

1: mac os, redd for at ca alt jeg er vant til av programmer i dag ikke vil virke på mac'en + selve det å lære meg et helt annerledes os.

 

1,1: kjøre windows på mac? blir ikke da noe av vitsen borte? selve hardware specsa er jo ikke kjempe imponerende iforhold til prisen, har egentlig ikke skjønt hva som gjør den spesiell annet enn OS og eple på lokket?

 

2: integrert skjermkort

9374832[/snapback]

 

Vel, jeg vil si det så enkelt som at om du ikke skal spille på laptopen ville jeg valgt en mac. Tilvenning er null problem, og om du er usikker, stikk en tur innom mac1.no og les litt på forumet der. Bla en guide for folk som går fra pc til mac og svar på alle spørsmål du måtte ha.

 

For å si det slik; Jeg gikk over fra pc til mac for 5 år siden, og har ikke angret ett sekund.

Lenke til kommentar

Vel, jeg vil si det så enkelt som at om du ikke skal spille på laptopen ville jeg valgt en mac. Tilvenning er null problem, og om du er usikker, stikk en tur innom mac1.no og les litt på forumet der. Bla en guide for folk som går fra pc til mac og svar på alle spørsmål du måtte ha.

 

For å si det slik; Jeg gikk over fra pc til mac for 5 år siden, og har ikke angret ett sekund.

9374843[/snapback]

 

 

vurderer seriøst mac'en, men er fortsatt litt redd for å miste funksjonalitet jeg har vent meg til på pc.. og som sagt skulle jeg gjerne hatt muligheten til å spille, men har liksom ikke spillt noe på 1-2år så dette kan vel egentlig fravikes viss alt annet er perfekt.. hvordan er det med å laste ned filmer osv på mac? tenker da iforhold til at på en windows pc må du ha 40 codecs får å se enkelte ting du laster ned..

 

Er det noen som har noen synspunkter på HP'en? evt vet om det er mulig å få tak i dv2580 i norge?

Lenke til kommentar
vurderer seriøst mac'en, men er fortsatt litt redd for å miste funksjonalitet jeg har vent meg til på pc.. og som sagt skulle jeg gjerne hatt muligheten til å spille, men har liksom ikke spillt noe på 1-2år så dette kan vel egentlig fravikes viss alt annet er perfekt.. hvordan er det med å laste ned filmer osv på mac? tenker da iforhold til at på en windows pc må du ha 40 codecs får å se enkelte ting du laster ned..

 

Er det noen som har noen synspunkter på HP'en? evt vet om det er mulig å få tak i dv2580 i norge?

 

Jeg kan si det så enkelt som at alt er nøyaktig det samme som på pc, så nedlastinger er helt det samme. Eneste forskjellen er det med spill kommer ut seinere til mac. Du kan fortsatt spille de fleste spilla, bare sjekk her.

 

På mac har jeg aldri lasta ned en eneste codec. Jeg bruker videospilleren VLC, som du får lasta ned gratis fra versiontracker.com. Den spiller alt. Du får forøvrig Windows Media Player til Mac også.

 

En annen fin ting er jo at du slipper antivirus og program mot spyware.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...