Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Citroen Xantia, Strøm gjennom Torpedovegg


Anbefalte innlegg

Heysann, da er det tid på anlegg for meg da, ribba bilen til bror etter at den gikk føyken, så nå sitter jeg igjen med et heidundranes anlegg, men så har jeg et problem, strømen må jo fra batteriet og inn i bilen, men det skal sant sies at dette ikke var så enkelt som jeg en dag hadde sett for meg. Er det noen her som har den minste anelse på hvor i heite jeg skal smelle den kabelen gjennom ? =)

 

Alt er i sin "peneste" orden utenom strømen.

Jeg har skrudd av alt av deksler under rattet men finner ikke noe sted å peise den gjennom. Hvis det er noen som aner hvor denna kabelen skal er det bare å peise på ;)

 

Nesten så jeg vurderer å legge den langs utsida på bilen, men noe sier meg at dette ikke blir så populært i en eventuel kontroll ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Monterte stereo i en Xantia tidligere, da ble jeg nødt til å ta kabelen over på motsatt side, altså ved passasjersetet. Her skal det sitte en rektangulær gummi-"plate" som det går an å ta av, men er vel anbefalt at du heller stikker hull på den og fører kabelen i gjennom. Bak den er det skumgummi som det går an å bare tre kabelen i gjennom. Det var slik jeg løste det i alle fall, men er litt usikker på de bilene som har AC, da jeg tror dette rektangulære "hullet" vanligvis blir dekket av den.

Lenke til kommentar

Har ikke AC =)

Da får jeg vel teste dette, hvis ikke dette går, torpederer jeg torpedoveggen og ser om den holder, hvis ikke blir det nok steder å stikke kabler vil jeg tru ^^

 

Edit: Får ikke skjekka før på fredagen, da skal jeg hjem, er på hybelen nå =)

Endret av parachute_X
Lenke til kommentar
Har ikke AC =)

Da får jeg vel teste dette, hvis ikke dette går, torpederer jeg torpedoveggen og ser om den holder, hvis ikke blir det nok steder å stikke kabler vil jeg tru ^^

 

Edit: Får ikke skjekka før på fredagen, da skal jeg hjem, er på hybelen nå =)

9374399[/snapback]

Alternativt kan du gå ut på høyre side i skjermen, og inn igjen rett ved hvor sikringer o.l. ligger, gjorde iallefall det på xantia´n jeg hadde for mange år siden.

Lenke til kommentar
Når jeg hadde oppe alle deksler o.l nede under styret, så var vi jo inne i sikringsboksen å så der, men fant ikke noen steder det ville være logisk å legge en kabel =/

9376798[/snapback]

 

hint, se om du finner noen steder på torpedoveggen når du ser under panseret. hull, gummipropper eller lignende. i verste fall borr et hull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...