Sevenord Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 Oppsto ett lite problem nå. Finner ikke noe nettverkskort virker det som. USB dongelen heter: Netgear WG111v2 54mbps wireless USB 2.0 adapter Det interne intel-wlankortet er dessverre ikke i drift, utrolig teit da jeg vet det hadde fungert Jeg finner heller ikke det vanlige nettverkskortet 10/100/1000 ethernet. (det lyser ivertfall ikke når jeg plugger inn) Laptopen er av merke Multinote Compal Mal50 Ser for meg at dette kan bli vanskelig? Jeg har også ett PCMCIA kort av merke D-Link AirPlusG+ DWL-G650+
JuZt3r Skrevet 27. august 2007 Skrevet 27. august 2007 du trur den ikke finner nettverkskortet ditt? ifconfig og past lsmod her inne, kanskje noen kan hjelpe
Sevenord Skrevet 27. august 2007 Forfatter Skrevet 27. august 2007 blir småvanskelig når jeg ikke kommer meg på nett med ubuntuen, og får ikke redigert filene som jeg kunne fått lest av med vistaen etterpå Jeg prøvde meg på diverse drivere, men sliter hele tiden med Permission Denied beskjeder. Har prøvd meg på chmod +x etcetc, men skal man gjøre det på hver eneste fil? Huff. Må kommer meg en plass hvor jeg har tilgang til internett på en annen pc mens jeg styrer i linux.
Sevenord Skrevet 27. august 2007 Forfatter Skrevet 27. august 2007 Meget merkelig. Plutselig fungerer USB nettverkskortet. Samtidig kom også USB disken opp på skrivebordet. Ser ikke helt logikken her og/eller sammenhengen, men noe rett må jeg ha gjort når jeg styrte med disse driverne. Kommer tilbake med mer i morgen tror jeg.
wil Skrevet 28. august 2007 Skrevet 28. august 2007 Hei. Jeg vet ikke hvordan det er med Ubuntu, men det kan være at du ikke får tilgang til NTFS partisjonene pga at du ikke har root rettigheter. Det du isåfall kan prøve på er å redigere fila som heter fstab i /etc mappa. Jeg husker ikke hvordan det var nå, da jeg ikke har hverken Slackware eller gidder å mounte Linux partisjonene i Window for øyeblikket, men uannsett. Se på fstab fila. det skal vel stå noe slik som dette under NTFS partisjonen hvis den ligger i fstab da: /dev/hdXx /mnt/yourdisk NTFS også står det enten defaults eller ro også står det helt bakerst 0 0 tror jeg. du skal endre defaults eller ro til umask=0222 Da skal du iallefall få tilgang til partisjonen når du er logga inn som din vanlig bruker også. Er iallefall Slik det er i Slackware, men som sagt så kjenner jeg ikke Ubuntu så godt så jeg er ikke helt sikker på hvordan det er der. Mulig du må installere en driver i Ubuntu for å få det til. Vet som sagt ikke du får bare prøve deg fram. Lykke til. Hilsen. wil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå