Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm ved oppstart, pcen sannsynligvis på

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei...

Jeg har denne bærbare maskinen:

ibm tinkpad t41 :Product: ThinkPad T41 2373-4GG [change]

Operating system: Windows XP [change]

Original description: P M 1.6GHz, 512MB RAM, 40GB 5400rpm HDD, 14.1 XGA(1024x768) TFT LCD, 32MB ATI Radeon 7500, 16x10x24x/8x CD-RW/DVD, IBM 802.11a/b/g wireless(MPCI), Bluetooth/Modem(CDC), 1Gb Ethernet(LOM), UltraNav, Secure Chip, 6 cell Li-Ion battery, WinXP Pro) ¨

1.Problemer under oppstart..

Pcen vil ikke starte opp..Bare svart skjerm...Dvs. at når jeg trykker på på-knappen så starter maskinen. Jeg hører ihvertfall at vifta går...Og z-ikon displayet lyser grønt, noe som tilsier at pcen er på.

Uansett så skjer det ingenting med skjermen...dvd-romen vil ikke åpne seg og pcen reagerer ikke på noen taster..heller ikke når flere holdes nede samtidig...

Har noen tips om hva som kan være problemet...rart at pcen starter, men ingenting skjer med skjerm og virker ikke som den starter opp operativsystemet, men det vet jeg ingenting om siden skjermen hele tiden er svart...

Noen som har lignende eraringer med ibm thinkpad?

Evt. noen med råd og tips?

Takker så mye for alle innspill...:)

Håper på svar, takk på forhånd....All¨hjelp og tips tas i mot med stor takk!

t41.pdf

t41_norsk.pdf

t41_setup.pdf

Endret av Magt87
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har en acer som gjør noe liknende. Det er to lys på den som skal lyse i noen sekunder når man setter den på. Men av og til så slutter de ikke å lyse, PCen begynner å jobbe og hører hardisken starter etc, men ingenting skjer på skjermen.

IT folkene på skolen min kunne ikke finne noe som var galt (stooor overaskelse), så har ikke peiling på hva som forårsaker dette.

Det jeg må gjøre er å ta ut batteriet noen ganger så starter den normalt igjen, å er grei i noen dager.

Endret av _Viper_
Skrevet

jeg hadde faktiskt litt problemer en stund der jeg måtte slå pccen av og på helt til skjermen gikk på...forskjellen nå er at da gikk kanskje skjermen på etter noen forsøk...nå skjer ingenting....merkelig...

Skrevet
jeg hadde faktiskt litt problemer en stund der jeg måtte slå pccen av og på helt til skjermen gikk på...forskjellen nå er at da gikk kanskje skjermen på etter noen forsøk...nå skjer ingenting....merkelig...

9371255[/snapback]

Akkurat det må jeg å gjøre, av å på, av å på, av å på. Noen ganger virker det etter bare en gang, men for et år siden satt jeg på skolen å skrudde den av å på i 2 timer før jeg fikk den på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...