Gå til innhold

Bygge pc ved hjelp av kriterier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ikke helt sikker hvor denne skulle postes.

Ser det er mange som spør om disse og dett når de skal ha ny maskin og helt vet de ikke om komponenten passer ihop eller om det passer til formålet.

Så da bare lurer jeg helt sånn generelt. Er det mulig å mekke ett eller annet som du bare legger inn maks\min pris, formål, ønsket design, fremtidsrettet osv og få da en liste over aktuelle valg tilbake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg skjønner rett her nå.. så ja, selvførgelig går det.

Oppgir du max pris du vil gi og hvilket bruksområde så er

det ikke noe problem å lage oppsett til deg.

Skrevet

Dette var da tenkt i tillegg til prisguid her på hw.no hvor variabler legges inn og du får ut ett\flere produkter.

Skrevet (endret)

Du mener en applikasjon der du fyller inn info og får ut forslag på komponenter som passer til ditt valg?

I så fall, det er så klart mulig, men tvilsomt at det vil bli gjort. Det er så mange forskjellige måter å sette dette sammen på at de ville blitt en sinsyk stor jobb å lage dette. + at det hele tiden kommer nye løsninger.

Å greier du ikke å se hvilke komponenter som passer sammen er det kanskje en god ide å lese litt mer før du tenker på å bygge en PC...

Endret av _Viper_
Skrevet (endret)
Du mener en applikasjon der du fyller inn info og får ut forslag på komponenter som passer til ditt valg?

I så fall, det er så klart mulig, men tvilsomt at det vil bli gjort. Det er så mange forskjellige måter å sette dette sammen på at de ville blitt en sinsyk stor jobb å lage dette. + at det hele tiden kommer nye løsninger.

9371092[/snapback]

Ja, mulig jeg forklarte meg litt dårlig i første posten.

Akkurat noe slikt kunne vært en ide synes jeg. Sikkert nok av folk som kunne tenke seg en slik jobb og ja det blir nok litt arbeid, men det kan vel med tiden innarbeides med gode rutiner osv. Eller?

edit: Klarer fint å sette maskiner sammen selv, men ser det er flere og flere som spør "om dette oppsettet passer sammen".

Endret av regga
Skrevet

Dette er nok veldig vanskelig, snarere umulig.

En slik applikasjon må oppdateres nesten daglig med nye

produkter og endring av anbefalninger. Ettersom det kommer

nye ting på markedet hele tiden, det kommer tester av produkter

som viser at de anbefales. Det kommer erfaringer fra

produktene hele tiden, og det ville vært altfor vanskelig og mye

å legge til i en applikasjon. Jeg ser på denne kategorien som

det beste og nærmeste en kommer.

Skrevet
Dette er nok veldig vanskelig, snarere umulig.

En slik applikasjon må oppdateres nesten daglig med nye

produkter og endring av anbefalninger. Ettersom det kommer

nye ting på markedet hele tiden, det kommer tester av produkter

som viser at de anbefales. Det kommer erfaringer fra

produktene hele tiden, og det ville vært altfor vanskelig og mye

å legge til i en applikasjon. Jeg ser på denne kategorien som

det beste og nærmeste en kommer.

9371141[/snapback]

Må si meg enig i det. Man måtte så å si ha en fast annsatt som ikke drev med noen annet enn å oppdatere denne applikasjonen, å kanskje ikke en ville være nok en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...