Gå til innhold

Silent Cube Case (Basert på Lian-Li PC343B)


Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

Første worklog for meg her så hvis noe må endres - si i fra :)

 

Takk for div. hjelp av samboeren min Hanne! Alltid kjekt med ett par ekstra hender :)

---

 

Har lenge hatt lyst til å skaffe meg Lian Li Modular Cube Case som sikkert mange har fått med seg er designet av Microplex. Dette fordi mitt Lian Li 7070B er fullt - og jeg får en del vibrasjonsstøy fra harddiskene da jeg ikke har plass til skikkelige oppheng.

 

Så planen denne gangen er å gjøre det skikkelig fra dag en. Da pc'en blir stående i stua er det viktig at den er stillegående og ikke altfor sjenrende - altså ingen altfor glorete lys - dog noen lys blir det nok! Tror neppe det blir vindu heller - men en vet aldri :p

 

Kommer til å ribbe min gamle pc for det meste - vannkjøling fra Aquacomputer m/ lcd display blant annet. Men innen jeg har alt annet - så blir det å la det stå slik at den fungerer helt til den andre kan tas i bruk.

 

Anyways...

Først og fremst - boksen - som vist av Microplex:

pc343b_380.jpg

 

 

Blir vannkjøling av CPU (og kanskje chipset) etterhvert, så en radiator topp-plate er grei å ha (en får også tak i plexiglass og viftefester for den som vil ha det):

2.jpg

 

I bakkant blir det en hel haug med vifter - alle med viftestyring.

 

Ble noen aluminiumsvifter fra Cooltek - 3x120mm og 2x80mm:

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=C...ALU&mcat=15s351

 

Har noen 4x120mm MIST vifter til front-intake og radiator.

 

 

Slik ser det ut inni kabinettet med topplokket fjernet:

fans_t.jpg

 

top_noroof_t.jpg

 

Brukte litt teip for å skjule vifteledningene - de går til viftestyringen i front. Teipen syns ikke når topplokket er på:

fan_wiring_t.jpg

 

Slik ser det ut på baksiden:

rearexhaust_t.jpg

 

Innsiden og undersiden (på yttersiden av undersiden) er kledd med støydempningsmatter. Planen er også å bekle topplokket med støydempningsmatter så langt det lar seg gjøre. De sitter ekstremt godt når de først er festet - så venter til jeg har fått det meste inni slik at jeg ikke gjør noe dumt.

 

Bilde av en sidevegg:

sounddampenedwalls_t.jpg

 

 

Harddiskene blir kjølt av 120mm vifter (ikke innstallert ennå) og henger i sunbeam harddiskoppheng. Hadde planer om å bruke o-ring systemet som det står om i støydempningsforumet, men det blir dårlig støtte bak på diskene hvis jeg skal ha kjøling i front. Rett og slett litt dårlig plass. Litt hyssing i bakended av sunbeam hd silencers fungerer dog fint. Litt jalla - men men :)

hd_dampeners_t.jpg

 

Og slik ser det altså ut så langt:

overview_w_fancont_t.jpg

 

Kommentarer, forslag og tips settes pris på :)

Kommentartråd

 

Mvh,

-Zomb

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Redd dette gikk i glemmeboken ettersom PC-en ble ferdig og digitalkameraet døde.

 

Anyways, slik ble det til slutt for de som måtte lure. Redd det er et dårlig bilde, men men.

 

forfra.jpg

 

Fra toppen på venstre side:

6-fan controller

2xstealthed dvd-rw

120mm vifte med støvfilter og 3xhdd.

 

Fra toppen på høyre side:

Aquaero LCD display

Vanntank

Pumpekontroller

120mm vifte med støvfilter og 3xhdd.

 

På toppen ser du 2x120mm som kjøler radiatoren.

 

Får se om jeg greier å få tatt noen bedre bilder etterhvert.

 

Kommentartråd

 

-Zomb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...