Bang! @ Pi 22.sept - Leon Bolier, Kimito Lopez ++

plumbo

Anbefalte innlegg

2007-09-22_bang_leon_bolier.jpg

Leon Bolier [intuition, Black Hole, Armada, NL]

Kimito Lopez [intuition, Five AM, Fundamental]

Nicco Venjar [bang!, Cloud Nine]

plumbo [bang!, Timeslip]

Lørdag 22.september stiller Bang! med nok en populær nederlender. Mye har skjedd for Leon Bolier det siste året og det er nå på tide at han kommer tilbake til Oslo.

For dagens trance interesserte er nok Leon Bolier inget ukjent navn.

Nederlenderen som har utallige plateslipp på plateselskaper som blant annet Armada, Intuition, Black Hole og Spinnin' har gjennom de siste årene markert seg som et av fremtidens store navn.

Som produsent har han rukket å få med låter på cd'er som "In Search Of Sunrise" og "A State Of Trance" for å nevne noen av mange.

Tidligere i år stod han også sammen med Joop om årets Trance Energy låt

"The Future", noe som regnes som atter en milepæl for den unge mannen.

Bolier ankommer i denne anledningen Norge og Bang! for andre gang,

så pass på å få med deg denne kvelden! Det kan fort bli en stund til neste

gang, da han allerde er i ferd med å reise verden rundt for å herje på store spillejobber!

Med seg denne kvelden har han Bang!s faste inventar Nicco Venjar, Kimito Lopez og plumbo. Kimito har i løpet av sommeren besøkt Nederland, rocket på Turnmills i London og flere spennende låter er på vei.

plumbo kjører nok et maratonsett med fem timer frisk og groovy house i avdeling to.

Leon Bolier bio:

Leon Bolier hits this planet in the year 1980, and had a normal childhood till his 14thyear. In that year he became interested in house music due to the success of this music in the commercial circuit. He found programs called trackers, and began to make musicon his own. His big inspiration was 'Energy 52 - Cafe del Mar' , one of thé anthems backin the days, and from that day on, he knew that his style was going to be trance music.

In 2003, Leon and his brother Bart did a remix for Warner Music/Maykel Piron who wasworking for Warner Music in those days. The track called ‘Libra – Calling Your Name (Subsphere remix), was the first of many many releases and remixes on all the big trance labels of the planet such as Armada Music, Black Hole Recordings, Spinnin Records, Bonzai Music, FTM Records, and Be Yourself music under the following guises: Subsphere, Mindsensation, Precursor and of course his own name, Leon Bolier.

His first solo release was Subsphere – Infiniti on Green Martian, and instantly became record of the week on the famous trance website www.trance.nu. Back to the present learns us that Leon has developed himself into one of the best producers of the moment. Making sweet progressive tracks, huge trance anthems and pumping techno beats, and always delivering remixes which are almost every time most competitive or even better as the original.

leon_bolier_01.jpg

His tracks are played by every major dj on this planet, to name a few: Tiesto, Paul vanDyk, Armin van Buuren, Marco V, Judge Jules, Paul Oakenfold, John Digweed, LaurentGarnier, Marcel Woods, Above & Beyond and many many more.

Leon Bolier as one other passion, and that’s dj'ing. Travelling around the globe to set dancefloors on fire with his unique blend of styles, is his second true loving. With some huge upcoming gigs in Poland, Canada, TheNetherlands, UK, and Mauritius in 2007, anda lot of new tracks whereunder his coorporation with DJ Joop called 'The Future’ which will be theofficial ‘Trance Energy Anthem’ and his currentco-production with rising 'techno’ starCliff Coenraad called 'The Mighty Ducks' onIntuition Recordings, its most likely that this year Is going to be Leon's year.

Download Leon Bolier - Live @ Bang!, Club_Pi, Oslo 26-08-2006

Download Kimito Lopez - 5 Hour Ego Trip Live @ Club Pi, Oslo 11-08-2007

Download plumbo - Live @ Bang!, Club Pi, Oslo 23-06-2007 Part 1

Download plumbo - Live @ Bang!, Club Pi, Oslo 23-06-2007 Part 2

Mer musikk finner du på http://www.bangevents.net/downloads

Meld deg på vår mailingliste på http://www.bangevents.net/mailinglist for å holde deg oppdatert.

Pi - Storgata 24

Lørdag 22.september

ID: 18 - CC: 100,-

22:00 - 03:00

2 avdelinger, house og trance

http://www.clubpi.no

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...