Gå til innhold

kjempe problem i alle spille jeg har,,


Anbefalte innlegg

Pc'n er ny formatert og helt nye pc deler..

10 min inn i både css og C&C 3 så går den ut i windows.

så popper en error meld opp med en gang..

det er den der du får valget om du vel sende eller ikke sende raport...

 

noen som har opplevd lingende og funnet en løsning..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En trenger nok en god del mer informasjon hvis en skal klare å se hva problemet er her. Pc spesifikasjoner og hvis jeg ikke husker feil kan man klikke på en link eller knapp i denne typen feilmelding for å få en utvidet rapport om hva som gikk galt.

 

Har du oppdatert alle drivere og windows? Post litt mer info så hvis du er heldig, kan noen se hva som er galt. :thumbup:

Lenke til kommentar

Høres ut som om du har ett varme problem, pass på at du har god luftstrøm gjennom maskine, at den ikke står plassert på en plass hvor luften blir veldig stillestående.

 

Prøv også å ta av sideveggen på kabinettet for å se om du kan spille lenger nå.

 

(med forbehold om at det kun er 3D applikasjoner som krasjer)

Lenke til kommentar
Pc'n er ny formatert og helt nye pc deler..

10 min inn i både css og C&C 3 så går den ut i windows.

så popper en error meld opp med  en gang..

det er den der du får valget om du vel sende eller ikke sende raport...

 

noen som har opplevd lingende og funnet en løsning..

9354840[/snapback]

 

Slike "uforklarlige" problemer grunner ofte ut i hardware feil. Da tenker jeg spesiellt på RAM brikkene dine. Jeg ville kjørt en memory test om jeg var deg. Gir den testen ut en eneste feilmelding ved en gjennomkjøring i løpet av en dag mens du er på jobb eller noe, vet du veldig enkelt hva du trenger å bytte :cool:

 

Lykke til!

 

http://www.memtest.org/

Lenke til kommentar

En ting til... de gangene jeg har mottatt defekte RAM brikker går det ikke så lang tid som en hel dag å få feilmeldinger fra memtest. Det tar som regel noen få minutter, men for sikkerhetsskyld anbefales det å kjøre gjennom hele testen slik at brikkene blir skikkelig varme.

 

Det problemet der er veldig irriterende. Uansett hva man har av software, oppdateringer, drivere osv hjelper ingen ting... så lenge det er noe galt med hardware'n er det ingen ting annet å gjøre enn å bytte den.

Lenke til kommentar

50c i kabinettet? da kan du regne minst pluss 10 grader på cpu, skjermkortet (gpu) kan du legge på minst 20-30c, dette kan fort bli for varmt for gpu, selv om de tåler mer enn cpu.

 

CPU vil normalt sett senke hastigheten hvis den bir for varm, men gpu'n lukker gjerne applikasjonen den driver med, eller gir deg en plutselig restart med henvisning til feil på skjermkort driveren.

Lenke til kommentar
jeg har bare 3 av 4 gig ram, vet ikke om det har noe å si.. kjøpte 2*2048

 

trur ikke strømforyninga er et problem, jeg leverte den til bygging og de plaier å se sont..

9355301[/snapback]

3 av 4 Gb minne? hvis den ene brikken hadde vært defekt (slik du nå antyder), så skulle den strengt tatt gitt deg feilmelding og nektet å jobbe i Dual mode. Mot formodning om at den faktisk hadde startet så ville du hatt feilmeldinger og frys i ett sett, og ikke bare i tunge 3D applikasjoner.

 

De som bygde den ville også sett dette da de testet maskinen.

 

Kan jo også hende at de har satt timingene til minnet ditt feil, men igjen da skulle den ikke vist 3 av 4, du skulle også fått flere feil.

Lenke til kommentar
om dette hjelper..

temp målinger i systemet

9355343[/snapback]

Det er bare temp på cpu, hovedkort chipset og strømforsyning. De er godt innenfor, ingen grunn til bekymring på den fronten.

 

Men skjermkortet ditt derimot sier det intet om, blir skjermkortet for varmt, så avslutter den stort sett det den driver med, hvis ikke den restarter systemet.

 

En annen ting er jo at skjermkortet ditt kan være defekt, i og med at dette kun skjer når du presser det. Men mitt store tips, varme.

 

Prøv å se om du kan få til litt mer kjøling der inne. Eller bedret luftstrøm. Kanskje du kan øke hastigheten på skjermkortvifta også? Nyere skjermkort regulerer hastigheten på vifta for å senke støyen, typisk legger de seg rundt 60-70% av maks rpm, noen av de klarer da ikke å øke hastigheten på vifta raskt nok når temp øker. Du kan da tvinge den til å kjøre på f.eks 90% hele tiden.

 

Verdt ett forsøk i allefall.

Lenke til kommentar
jeg har bare 3 av 4 gig ram, vet ikke om det har noe å si.. kjøpte 2*2048

 

trur ikke strømforyninga er et problem, jeg leverte den til bygging og de plaier å se sont..

9355301[/snapback]

3 av 4 Gb minne? hvis den ene brikken hadde vært defekt (slik du nå antyder), så skulle den strengt tatt gitt deg feilmelding og nektet å jobbe i Dual mode. Mot formodning om at den faktisk hadde startet så ville du hatt feilmeldinger og frys i ett sett, og ikke bare i tunge 3D applikasjoner.

 

De som bygde den ville også sett dette da de testet maskinen.

 

Kan jo også hende at de har satt timingene til minnet ditt feil, men igjen da skulle den ikke vist 3 av 4, du skulle også fått flere feil.

9355360[/snapback]

 

Han kjører nok 32-bits OS som ikke kan bruke mer enn 3GB minne.

Lenke til kommentar
jeg har bare 3 av 4 gig ram, vet ikke om det har noe å si.. kjøpte 2*2048

 

trur ikke strømforyninga er et problem, jeg leverte den til bygging og de plaier å se sont..

9355301[/snapback]

3 av 4 Gb minne? hvis den ene brikken hadde vært defekt (slik du nå antyder), så skulle den strengt tatt gitt deg feilmelding og nektet å jobbe i Dual mode. Mot formodning om at den faktisk hadde startet så ville du hatt feilmeldinger og frys i ett sett, og ikke bare i tunge 3D applikasjoner.

 

De som bygde den ville også sett dette da de testet maskinen.

 

Kan jo også hende at de har satt timingene til minnet ditt feil, men igjen da skulle den ikke vist 3 av 4, du skulle også fått flere feil.

9355360[/snapback]

 

Han kjører nok 32-bits OS som ikke kan bruke mer enn 3GB minne.

9355389[/snapback]

 

med andre ord.. jeg bør laste ned 64 bit edition?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...