Gå til innhold

Har det noe for seg....


R2D2

Anbefalte innlegg

å oppgradere med nytt skjermkort??

 

Jeg sitter med følgende PC:

IBM Aptiva 2178-850

PIII-800 Coppermine

512 MB RAM

80 GB HD

Creative GeForce PRO 32 MB

WinXP PRO

 

Er litt ullent mht skjermkort, men i systemopsett blir kortet rapportert som Creative GeForce PRO. Iflg et gammelt innlegg i forum på Creative er GeForce PRO det samme som GeForce 256 DDR. Det jeg imidlertid er 100% sikker på mht skjermkortet er at det har 32 MB og har nVidia brikke. (På IBM's supportsider listes kortet som NV10, og det er vel GeForce 256DDR, eller??)

 

Nå har det jo rent "noen" dråper i havet siden denne maskinen var ny og rask. Vil jeg merke noen forbedring ved å installere nytt skjermkort, eller er det bare å "pisse i havet"?

 

Jeg er klar over at det beste hadde vært å kjøpe ny maskin, men det er helt uaktuelt for øyeblikket.

 

Jeg har kikket på følgende kort: Point of View Ti4200 XP 128MB (kr. 1845,-, mamoz.no) og Sapphire Radeon 9700 Atlantis 128MB (kr. 1995,- på komplett.no denne uken)

 

Spørsmålet er ganske enkelt: er det verdt å bruke disse ca 2000 kronene på å holde liv i PC'en litt lenger?

 

Ti standardbruk fungerer jo maskinen som den skal, men er ikke helt på høyden i enkelte spill.

 

Håper på litt rådgivning av noen med mer kompetanse på området.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...