Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC vil ikke boote. svart skjerm.


Anbefalte innlegg

Hei hei, atter en gang må jeg lage en post her. den pc'en jeg har hatt det siste året har ikke vært noen annet enn problemer.

 

Jeg har i en lengre tid hatt problemer med at HD'ene mine lager merkelige klikke lyder og at windows henger seg. har til og med mistet kontakten med HD'ene et par ganger. men no får jeg ikke på pc'en engang. Når jeg slår på pc'en er det bare en svart skjerm, får ikke opp biosen eller noe.

 

Så her må det være noe mer enn KUN HD'ene som hatt tatt kvelden igjen, for jeg vil no kunne ha muligheten til å komme meg inn i biosen selv om alle mine 3 hd'er er kaputt?!.

 

Har i en lengre tid tenkt å sende inn pc'en til komplett, men er redd for at det kan bli dyrt og har ikke trua på at de får fixet "alle" probleme med første innsending. jeg har tidligere sendt inn HD'er og fått defekte tilbake. og det koster penger å sende ting til komplett hele tiden (spesielt en heil pc)...

 

Så hva kan foråsake at pc'en min har streika fulstendig?

Hvor lang garanti har hovedkort, cpu, hd og psu?!

 

RAM: 3 x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB

 

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB

 

MB: MSI K8N Diamond Plus, nForce4 SLI X16

 

GPU: Asus GeForce 6600 256MB Silencer

 

PSU: MIST, 600W

 

Windows vista.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du resatt cmos og prøvd igjen? Noen av harddiskene dine må ha tatt kvelden siden du hørte klikkelyder, og pc'n sluttet å reagere. Det kan jo hende dette virker inn på hele oppstarten, men biosen har jo egentlig ikke noe med harddisken å gjøre sånn egentlig, så det virka litt merkelig. Kansje hovedkortet har støket med også siden du ikke får opp noe i det hele tatt? Prøv også å ta ut bios batteriet også i samme slengen, så er du sikker.

Lenke til kommentar

takker for svar. skal prøve det så fort jeg kommer hjem fra jobb. kan det ha noe med skjermkortet å gjøre? (håper det siden jeg trenger et nytt:p )

 

fant ut at de fleste delene mine har 3 års garanti, så det hjalp godt på ja.

 

men vist det ikke hjelper å resette bios / ta ut/inn HD bateri så er det hoved kortet som har strøket med ikke sant?!

 

Vist det er tilfelle så må jeg tilføye et nytt spm, siden socket 939 er ut og komplett ikke lengre selger det, hva vil jeg da få returnert? vil jeg kunne be om å få et nytt hovedkort i en annen socket, eller må jeg vente på at komplett skal bestille inn ET socket 939 kort for å deretter sende det til meg?!

Lenke til kommentar
Lyser hk?Prøvd med en annen Psu?Hva skjer når du slår den på.Lys og lyder?

9347429[/snapback]

 

har ikke testet så mye siden dette skjedde like før jeg skulle på jobb, mener at det var lite med lys/lyder. like før det skjedde fikk jeg en voldsom piping når jeg rebota. 4 pipelyder så slo pc'en seg av og ville ikke på igjen. virsker som en smertefull død:p

Lenke til kommentar

Hvis skjermkortet ditt er ødelagt så vil det vel også komme "no signal" eller noe slik på skjermen i tillegg regner jeg med. Men med deg er det kun svart skjerm og ikke noe annet? Eller slår ikke skjermen seg på i det hele tatt? altså den står i stand by modus hele tiden?

Lenke til kommentar

Dette har skjedd med en PC jeg hadde tidligere og har nettopp skjedd igjen med en annen.

 

På den første var det hovedkortet som var dødt. Jeg går utifra at det er dette som har skjedd med meg igjen, og kanskje med deg.

 

Eneste du kan gjøre er om du har mulighet for å sjekke hver enkelt del, minne CPU etc i en annen PC for å se om de virker der.

Endret av CK_
Lenke til kommentar

Kan jo hende at skjermkortet ditt er defekt, hvis vifter går og det er strøm til hk og du ikke hører noen ulyder ved oppstart.

Jeg hadde noe av det samme problemet, da viste det seg at skjermkortet hadde tatt kvelden. Jeg lånte et skjermkort av en kompis og pcen fungerte da normalt igjen.

Lenke til kommentar

Er det "D-led" på det kortet? hadde "UR"-Diamond kortet i februar 2005 og skjermkortet "døde" den første timen :mad:

Fikk svart skjerm etter reboot og alle andre triks... Support hos Komplett ville ha tilbake hovedkort, CPU og skjermkort for og feilsøke.

D-led (de fire røde/grønne diodene) fortalte at det var "floppy-controller" som hadde problem...

Løsninga var et PCI skjermkort eg fant på "lageret" av gamle maskiner på loftet :innocent: bytta skjermkort og bildet kom tilbake :w00t:

Sendte skjermkortet i retur og etter ei stund fikk eg pengene tilbake - det kunne ikke fikses, et GT6600 kort var på plass før "dommen".

-Snøyt Posten og Komplett for litt inntekter med og sette inn PCI kortet og få maskina igang selv...

Lenke til kommentar
Lyser hk?Prøvd med en annen Psu?Hva skjer når du slår den på.Lys og lyder?

9347429[/snapback]

 

har ikke testet så mye siden dette skjedde like før jeg skulle på jobb, mener at det var lite med lys/lyder. like før det skjedde fikk jeg en voldsom piping når jeg rebota. 4 pipelyder så slo pc'en seg av og ville ikke på igjen. virsker som en smertefull død:p

9347437[/snapback]

4 beeps system timer failure

http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/amiB4-c.html

 

Ellers kan denne siden være nyttig..

http://www.msicomputer.com/support/sup_tshoot.asp#1_4

lykke til.

Lenke til kommentar

takker for alle svar, på en eller annen måte har jeg fått pc'en til å starte igjen. det jeg gjorde var å demotere hele dritten og satte den sammen igjen. men feil fritt er det ikke, når jeg slår på pc'en komme det en tute lyd, den varer helt til pc'en starter å laste windows. telte 23 tut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...