Gå til innhold

Ny pc - Gaming - Div ca 8000kr~


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg en ny pc da hk på den gamle tok kvelden i dag og trengte ny uansett.

 

Fra før av har jeg: Skjerm, tastatur, mus, strømforsyning (20pin passer også på nye hk?), DvDrom.

 

Jeg skal ha følgende:

 

Kabinett

Hovedkort

Cpu

Minne

Skjermkort

Hdd

Cpu-vifte (boxed bra nok?)

 

Bruksområde:

 

Jeg er ikkke noen stor gamer, men spiller en gang i blant og da vil jeg at det skal flyte greit i spill. Kunne tenke meg en quad-core med 4 GB DDR 2 (med mindre 4 GB bare er tull?) da jeg liker å multitaske.

 

Ting jeg er usikker på:

 

-Hvordan fungerer det i dag å kjøre med 4 minnebrikker på en gang? Husker dette var tricky før i AMD athlon dagene =D

 

-Trenger jeg Quad core eller er det bedre å gå for en raskere Dual core til omtrent samme pris? Jeg kan egentlig ikke se for meg mange programmer jeg bruker som utnytter alle de 4 kjernene....

 

Har foreløpig sett meg ut komponentene under, kommentarer?

 

Lian Li Miditower, Aluminium, Sort

PC7BSCANDV3 u/powersupply 895,-

 

Asus P5K, P35, Socket-775

DDR2, eSATA, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 945,-

 

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

8MB, BOXED m/vifte Socket 775 2 095,-

 

XFX GeForce 8800GTS 320MB 500M GDDR3 2 495,

PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 320-bit

 

 

Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB 850,-

HD501LJ

 

2 x OCZ DDR2 2048MB Gold GX XTC Dual Channel

PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (5-5-5-15) 1 550,

 

Totalt 8 830,- hos netshop.no

 

Takk for all hjelp! :w00t:

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når ikke mange kommenterer er det som regel ok... oppsettet ditt er fint det. Hva slags PSU har du fra før?

9350055[/snapback]

 

Hei jeg har en skikkelig harry bZerk 500 watter. Kjøpte den når den ble satt ned i pris og gjorde det meget godt i overklokking.no sin test for en god tid tilbake. Leste nettopp på hjemmesiden dems at den støtter 24 pin hk, ser at min har en løs 4 pin del.

 

Forstår at det ikke er så interssant å svare da, men likevell betryggende for meg da det er lenge siden jeg bygde min forige maskin =) Takk for svar fflex!

Lenke til kommentar

ser bra ut, men velg E6850 framfor Q6600 hvis du skal game, det gir deg endel bedre ytelse i alle spill (som ikke støtter quad seff, men det er ingen spill der ute enda som gjør det).

 

bZerk er ganske dårlig, jeg selv kjøpte meg chiftec 560w for 650 på amentio igår, venter den i posten, men den skal være ganske bra og har fått endel bra respons.

Lenke til kommentar

Gikk for E6850 etter intens lesing over alt på nettet, kuttet ned på rammen foreløpig da jeg har vista 32-bit, oppgraderer heller senere. Får se ann det med strømforsyningen. den bZerken jeg har er laget av Aspire og er 100 % stabil under de belastningene jeg har prøvd, så får vi se hvor langt det holder =)

 

Takk for hjelpen!

Endret av Hardfredd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...