Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Klarer ikke å lese CD/DVD'er


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg kjøpte min laptop for omtrent 2 år siden i forbindelse med begynnende studier. Valget den gang falt på en Tundra 1557E nærmere info her.

 

Siden den gang har laptopen humpet og gått, og alt har fungert tilfredsstillende ihvertfall.

 

Men i dag har det oppstått et større problem. Maskinen klarer ikke å lese av verken CD'er, DVD'er eller musikk-CD'er for den saks skyld. Jeg putter i CD'en og drevet begynner umiddelbart å jobbe, men ingenting mer skjer. Jeg forsøker å starte et spill, men får bare beskjed om å sette i riktig CD, som selvfølgelig allerede er satt i...

 

Da jeg går inn på Min Datamaskin og inn på DVD-RW-stasjonen har den heller ikke registrert at det er noen CD/DVD i maskinen.

 

Inne på enhetsbehandling står det også at denne enheten fungerer som den skal. Jeg har forsøkt feilsøkingsfunksjonen også, uten at dette har hjulpet meg nærmere noen løsning.

 

Har dere noen tips om hvordan dette kan løses, eller må jeg rett og slett gå til innkjøp av nytt?

 

Hvis dere trenger mer informasjon så er det bare å spørre, så skal jeg forsøke å gi det nødvendige med den sparsommelige datakunnskap jeg besitter :blush:

 

Enheten det gjelder er forresten en AOpen DVD-RW ISU-8424E.

 

Takk for alle innspill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...