Gå til innhold

SyncMaster 226BW. Problemer med fokus?


Dazem

Anbefalte innlegg

Heisann folkens. Jeg har akkurat nå fått meg en 22" skjerm LCD i overgang fra en CRT 19"..

 

Men så fikk jeg en med "C" panel av komplett.no og etter første dag med testing og slikt (ja har kalibrert skjermen)- Så føler jeg meg ikke helt 100% fornøyd.

 

Virker som at det er en hvit hinne på skjermen. Og i tillegg så reagerer jeg litt på at skjermen blir litt uklar når jeg beveger meg fort fra side til side (med musa) i cs.

 

Er usikker på om det er bare meg som er uvant med LCD eller om det er pga "C" panelet?

 

For hvis dette er noe som ikke burde være så tar jeg å returnerer denne på angrefristen og får meg en 226CW istedet ettersom det angivelig skal ha en "S" panel "garanti" foreløpig mens denne enda er ganske ny på markedet.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette emnet?

MVH Dazem

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kva tilkobling og oppløsning bruker du?  Veit ikkje om dei kan ha noko innvirkning.

9348332[/snapback]

 

Hei jeg bruker maks oppløsningen på skrivebord. Og da ser denne grei ut. På CS bruker jeg da 800x600 oppløsning. Testet også i Colin McRae rally 2005 i 1150x700 (om jeg husker riktig. Har ikke maskinen foran meg nå pga jobben).

 

Og så bruker jeg den medfulgte DVI kabelen som tilkobling.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Problemer med fokus er ikke et tema når det gjelder LCd skjermer. Der ligger alle piksler i plan, ikke sånn som på strålerør skjermer der man må fokusere strålen mot skjermen.

 

Og ellers når det gjelder inntrykk av skarphet, vil de aller fleste skjermer oppfattes litt uklare hvis de ikke brukes i skjermens optimale oppløsning.

Den er vel på denne 1680x1050 så vidt jeg vet, og når du da kjører 800x600 vil den ikke bli like skarp.

 

Mulig det er problemet i ditt tilfelle.

Ellers er det jo en del forskjell på panelene hvor godt de takler bevegelse. Flyter litt mere utover på en LCD skjerm kontra en bilderørskjerm.

 

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...