Gå til innhold

Problemer med gfx-kort


lk

Anbefalte innlegg

Hepp, jeg har et system med AMD 2400+ (ikke overklokket), A7V8X hk, 512 PC2100 minne og Asus V9280/TD GeForce4 Ti4200-8X 128MB skjermkort og har to problemer:

 

1: Til tider opplever jeg har bildet på skjermen "skjelver". Det vibrerer bittelitt fra side til side. Dette kommer og går mens maskinen står på og ser ut til å være uavhengig av last på CPU eller temperatur.

Kan dette ha noe med å gjør at jeg har en ca 5 år gammel skjerm? Dog fungerte den helt problemfritt med min gamle ATI Rage kort...

 

2: Når jeg kjører 3D MARk 2001SE kommer jeg opp med lusene 7978 poeng. Sandra mener at jeg ikke har et AGP skjermkort og i rivatune står det følgende under System tweak:

AGP transfare rate - determined by driver - PCI

AGP sideband addressing - determined by driver - off

AGP fastwrites - det, by driver - off

 

Hvordan får jeg enable dette?

 

Driver som er testet er både de fra Asus og nVidia.

 

 

Hvis noen kan hjelpe meg med dette vil jeg være meget takknemlig :)

 

 

lk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først i bios og sette disse valgene på. Ligger vel oftest i advanced chipset. Pass på at initial gfx device er AGP (Bør ikke ha betydning, men mmen :) )

 

Så inn i driveren og sjekk etter nevnte valg. Tar ikke i farten hvilken fane, men vil anta at start-> control panel -> display -> settings -> advanced bør være i nærheten? Lenge siden jeg hadde nVidia :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...