Gå til innhold

Starte som forhandler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har planer om å starte som mobilforhandler, men trenger litt hjelp til oppstarten. Hvem er grossist for mobiler i Norge? Hvor bestiller man fra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
To store grossister er feks:

Telefast

Dangaard

9335499[/snapback]

Takker:-)

Men hva med denne tanken:

Alle kan jo registrere et firma/enkeltmannsforetak. Kan man da bestille direkte fra grossist? I så fall må det jo være enorme summer å spare. Hos grossisten ligger vel prisen på rundt det halve av hva en mobil vil koste i butikken?

Skrevet
To store grossister er feks:

Telefast

Dangaard

9335499[/snapback]

Takker:-)

Men hva med denne tanken:

Alle kan jo registrere et firma/enkeltmannsforetak. Kan man da bestille direkte fra grossist? I så fall må det jo være enorme summer å spare. Hos grossisten ligger vel prisen på rundt det halve av hva en mobil vil koste i butikken?

9335557[/snapback]

Enorme og enorme. Du må jo lage en kjøpsavtale med dem, og man får gitte priser i forhold til hva man forventer å kjøpe fra grossisten. F.eks. kan man få x pris ved kjøp av 1000 telefoner over gitt tidsrom. Storkundeavtaler. Men som enkelt forhandler som kun kjøper en i ny og ne tjener ikke grossisten like mye på. Faktura, eksedisjon, frakt etc etc. Så jeg tror ikke du kommer til å tjene mye. Mange av de telefonene de selger er også sponset via operatøren, da Telenor eller Netcom. Så du må også bli registrert forhandler hos dem for å kjøpe billigst mulig. Samme deal der at du må ha et forventet salgstall for å få kjøpe biligst mulig telefoner.

Skrevet
[i så fall må det jo være enorme summer å spare. Hos grossisten ligger vel prisen på rundt det halve av hva en mobil vil koste i butikken?

9335557[/snapback]

Hehe,tror du er litt for optimistisk her,kamerat...men du kan vel "spare" et par hundrelapper vil jeg tro...tror 50% fortjeneste er veldig optimistisk.

Skrevet

20% fortjeneste max når man legger til momsen man må betale og frakt ++ Det er vel ingen i telebransjen som tjener 50% når de selger en telefon. Hvertfall ikke der jeg jobber

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...