ironduke Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 Hei! Jeg har planer om å starte som mobilforhandler, men trenger litt hjelp til oppstarten. Hvem er grossist for mobiler i Norge? Hvor bestiller man fra?
TheGizmo Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 To store grossister er feks: Telefast Dangaard
ironduke Skrevet 22. august 2007 Forfatter Skrevet 22. august 2007 To store grossister er feks: Telefast Dangaard 9335499[/snapback] Takker:-) Men hva med denne tanken: Alle kan jo registrere et firma/enkeltmannsforetak. Kan man da bestille direkte fra grossist? I så fall må det jo være enorme summer å spare. Hos grossisten ligger vel prisen på rundt det halve av hva en mobil vil koste i butikken?
TheGizmo Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 To store grossister er feks: Telefast Dangaard 9335499[/snapback] Takker:-) Men hva med denne tanken: Alle kan jo registrere et firma/enkeltmannsforetak. Kan man da bestille direkte fra grossist? I så fall må det jo være enorme summer å spare. Hos grossisten ligger vel prisen på rundt det halve av hva en mobil vil koste i butikken? 9335557[/snapback] Enorme og enorme. Du må jo lage en kjøpsavtale med dem, og man får gitte priser i forhold til hva man forventer å kjøpe fra grossisten. F.eks. kan man få x pris ved kjøp av 1000 telefoner over gitt tidsrom. Storkundeavtaler. Men som enkelt forhandler som kun kjøper en i ny og ne tjener ikke grossisten like mye på. Faktura, eksedisjon, frakt etc etc. Så jeg tror ikke du kommer til å tjene mye. Mange av de telefonene de selger er også sponset via operatøren, da Telenor eller Netcom. Så du må også bli registrert forhandler hos dem for å kjøpe billigst mulig. Samme deal der at du må ha et forventet salgstall for å få kjøpe biligst mulig telefoner.
OlaOlablakken Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 [i så fall må det jo være enorme summer å spare. Hos grossisten ligger vel prisen på rundt det halve av hva en mobil vil koste i butikken? 9335557[/snapback] Hehe,tror du er litt for optimistisk her,kamerat...men du kan vel "spare" et par hundrelapper vil jeg tro...tror 50% fortjeneste er veldig optimistisk.
P0nduz Skrevet 22. august 2007 Skrevet 22. august 2007 20% fortjeneste max når man legger til momsen man må betale og frakt ++ Det er vel ingen i telebransjen som tjener 50% når de selger en telefon. Hvertfall ikke der jeg jobber
VF-racing Skrevet 24. august 2007 Skrevet 24. august 2007 Er ikke sikkert det er noe å spare i det heletatt.. Prisene hos Norek (forhandler) er av og til dyrere enn om jeg skulle kjøpt i fra komplett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå