Gå til innhold

Test: Hvor sikker er VAC secure servers?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror mye av det systemet til valve handler om penger. De lot folk cheate, og i løpet av noen uker så banner de dem. Pga lave pris på account vil den som ha cheata kjøpe en ny account. Selv om valv har utalt at de lagde vac-systemet fordi brukerene krevde det. Men da syntes jeg vi kan kreve et bedre system også.

Det er jo rett og slett tull å bruke ett system der de venter med å banne folk når de først oppdager de! Folk bruker unskyldninger å sier at det skal skape forvirring om hvilken cheat man har brukt, men har man cheata så burde man jo bli bannet med det samme. Da vil folk som cheater skjønne at det er nytteløst.

Uansett er det jo lov å bruke "lovlige cheats". Du kan endre farge på på spillerene slik at alle blir veldig lett synelig + at du kan få hvite vegger som igjen gjør spillere lett oppdaglige. Du kan endre lyd på våpen, slik at feks scout får samma lyd som en awp slik at du kan finne fortere ut hvor folk skyter fra, du kan fjerne det sorte når man sikter med sniper, endre på radaren (størrelse og farge). Alle modifikasjoner i spille som ikke endrer på kjernen på .EXE of .DLL filene er lov. Dette mener jeg er feil fordi det skaper en forskjell på spillere som vet hvordan de endrer på slike ting og folk som ikke kan gjøre det. Alle burde ha samme grunnlag slik at man kan dømme ferdighetene til en spiller utifra hvordan han spiller og ikke hvor god han er til å modifisere spillet. Derfor mener jeg at det burde ansees som cheats. Vet at mange "stats-whores" bruker slike triks for å få best mulig rank.

Jeg vet at det er en del folk som blir bannet. Det jeg mener er at systemet burde være så bra at de fanget opp alle cheatere, og det trur jeg valv kunne ha fikset ved å bruke litt mer tid på å utvikle Vac. Kritikk mot et system er bare positivt, det gjør det bare sterkere. Hvis det ikke hadde vært noe kritikk hadde det vært noe veldig galt et sted.

;)

Skrevet

Om du tenker på den måten så ok, jo flere vac banner jo mer cash til valve pga de kjøper ny account. De får bannet mange flere pga delayed ban, cheat sidene har "rating" som f.eks undetectable, detectable osv. Alle laster seff ned den undetectable, men egentlig er den merket og etter 1 måned så bli alle bannet... :)

Skrevet (endret)
Om du tenker på den måten så ok, jo flere vac banner jo mer cash til valve pga de kjøper ny account. De får bannet mange flere pga delayed ban, cheat sidene har "rating" som f.eks undetectable, detectable osv. Alle laster seff ned den undetectable, men egentlig er den merket og etter 1 måned så bli alle bannet... :)

9445808[/snapback]

Ja, men så koster det dem bare 60 kr å cheate igjen, med den eksakt samme cheaten. Og det tar lett over en måned og.

For å si det sånn: Har du visa, eller tilgang til visa, så kan du cheate akkurat så mye du vil med den cheaten du vil, uansett om den er detected eller ikke. Og det vil koste deg ca. 420 kr hvert år. 12 måneder med cheating for under 500 kr!

Så jeg vet ikke hva jeg skal si. Enten er CS alt for billig, eller så er VAC Delayed Ban et system som bare fungerer på de fattige.

EDIT: Jeg kunne for eksempel med min inntekt (jeg jobber ikke, men får stipend og ukelønn) kjøpt meg ca. 350 kopier av CS via steam (20 000 kr), og det på et år. Hvis man regner med jobb og (jeg jobber i perioder), så kan du minst doble det antallet.

Jeg vet at cheatersider har gjerne to kategorier,Undetected og Detected, og de aller fleste laster jo seff undetected.

Jeg syntes det beste var at VAC bannet en gang hver 24 time, så man fikk maksimum 24 timers spilletid per account før den ble VAC bannet. Selvfølgelig, da hadde bare de som lager cheatsene lett kunne sjekket om de var undetected, og hvis de ikke var det, så legger de de ut. Da ser Valve (som sjekker slike sider daglig, eller burde gjøre det) cheaten, finner ut hvordan de kan merke den, og oppdaterer VAC. 24 timer senere er alle de som har brukt den bannet, ikke 2 måneder senere.

Endret av _Zeke
Skrevet

Vil tippe den største gruppen cheatere 12-16år og det er ikke akkurat vanlig og ha adgang til visa, eller får kjøpe nye spill hele tiden når man er i den alderen. Men er enig i at valve skulle gjort mere for og fjerne muligheten til cheats, men det er veldig mye opp til server eier, melde seg inn i radar, steambans og ha aktive og gode admins osv. Det er verre og luke bort de som cheater i klansammenheng. :)

Skrevet (endret)

Altså, en ting som er litt skurr for meg.

Q: Du blir ikke banna med en gang. Hvorfor ikke? Hvorfor ikke bli kvitt dem?

A: Fordi de da kan teste om cheaten fungerer eller ikke.

Jamen. Hvis de lager en bedre cheat, så vil jo den også bli banna med en gang?

Hvis de da ikke tester cheatene for å se hva VAC gjør for å banne, og så finner en måte å gå rundt dette på da selvfølgelig.

PS: Cheating er no tull!

EDIT: Troor muligens jeg akkurat argumenterte med meg selv. Jeg vant da hvertfall.

Endret av Binko

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...