Gå til innhold

400 meter (!) høyttalerkabel - billig, hvor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På en ringmerkingsstasjon for fugler bruker vi rimelige bilstereoer til å spille av fuglesang i slike høyttalere. Vi skal strekke 2 høyttalere 200 meter vekk fra bilstereoen. Vi trenger derfor billig høyttalerledning som kan brukes til dette. Noen tips om hvor man får fiksa dette billigst mulig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

En vanlig høyttalerkabel blir jo fort dyr så det er nok det eneste alternativet, ja. Tviler på at fuglene er avhengig av THX-kvalitet. :p

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Utrolig at fuglene blir lurt egentlig.

Skrevet

Vanlig strømledning? Hva mener du med det? Lampeledning er vel ikke så billig det da. Hmmmmm, skeptisk. Dessuten bør det vel være en kabel med minst mulig tap siden det er snakk om så store avstander. Vel, det er ikke jeg som er eksperten.

Skrevet

Vet ikke hva lampeledning koster jeg.. men billigste høytalerledning jeg vet om er på clas ohlson og den koster noe som 4-5kr meteren om du kjøper mye, men blir jo fortsatt ganske dyrt :p

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Man kan jo også samle sammen masse rester og sjøte sammen til en diger "High-Quality-kabel".

Skrevet

Clas ohlson ja. Takk for tipset. Er det billigste jeg har kommet over hittil. 549,- for 100 meter 2x1,5 mm ledning. Noen som vet hvordan man finner ut om en slik bilstereo klarer å levere nok lyd gjennom 250 meter med overnevnte kabel til en slik høyttaler?

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Mulig du må kjøpe en billig reciever.

Skrevet

Hvis du har et multimeter kan du jo måle kabelen og se hvor mange ohm du får, så er det ganske enkelt å regne seg fram til signaltapet :)

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Hva har valget falt på, Chatrine17?

Skrevet

Har ikke valgt noe enda men det blir nok fra Chlas Olsson. Håper bare det ikke blir for mye tap. Tror det går greit for det gikk fint gjennom ca 180m.

Chatrine

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...