Gå til innhold

(delvis)*LØST*Nettverksproblem: trådløs 360


Steelz

Anbefalte innlegg

Har just kjøpt en wlan adapter og var overbevist om at det skulle funke som smør. Den gang ei :(

 

Får koblet til nettverket, men den passerer ikke punktet om IPadresse i test-menyen. Det er en linksys router jeg har. Legger ved bilde av menyen på den.

post-48532-1187631113_thumb.png

 

Trenger hjelp nåå :innocent:

 

EDIT:

post-48532-1187632430_thumb.jpg

 

EDIT2:

post-48532-1187632747_thumb.jpg

post-48532-1187632771_thumb.jpg

Endret av Steelz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket nummer har du til slutt i ipadressa til xboxen din?

 

XXX.XXX.X.101

XXX.XXX.X.102

XXX.XXX.X.103 osv

 

101-104 er den ip adressa de som kobler til ruteren via kabel får, og 105 --> 10X er den de trådløse får, så hvis din ender på f. eks .102 så får xboxen ikke tildelt rett ip.

 

Dette kan godt være jeg tar feil ettersom jeg egentlig ikke har peiling hva jeg prater om, men slik er det vertfall hjemme hoss meg.

 

Vertfall noe lignende.

 

Laptopen min får tildelt .104 via trådløs vertfall og det er ingen kabler koblet til routeren utenom. Den får 101 osv via kabel.

Lenke til kommentar
Takk for rask svar!

 

Alt 1 funket ikke:/

 

Arnizzz, alt er kablet rett.

 

Når jeg kobler til xboxen med kabel fungerer det strålende, men den får altså ikke noen IPadresse igjennom det trådløse nettet.

9324419[/snapback]

 

Når du sier at den får IP med kabel. Bruker du linksysen i det hele tatt da? Hvis det er DHCP på modemet ditt så skrur du av DHCP på linksys, og kobler til i switchen på linksysen og ikke i WAN porten.

Lenke til kommentar

Jeg har denne routeren:

post-48532-1187640893_thumb.jpg

 

Nettkabelen går fra veggen til den blå porten, og når jeg kobler til xboxen går det en kabel fra box til en gul port. Funker perfekt med kabel, men det er altså IP på wireless som sliter....

 

Magikaren:

Hvor finner jeg xboxIP?

 

PS: Har planer om å kjøpe en airport express imorgen, vil den funke med xboxen hvis jeg kobler den utifra linksysen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Dersom det er IP over wireless som er problemet så kan det være at routeren din er satt til å kun slippe inn enkelte MAC-adresser, og at du derfor får koblet til det trådløse nettverket, men ikke får noen IP.

 

Har du noen kryptering på nettet ditt? Forsøk å skru av denne kun for å teste, og se om du kommer på da. Du kan også ta å forsøke med andre krypteringstyper. Sitat fra en guide jeg fant;

Set the Security Type to match that of the wireless router. If the wireless router uses WEP encryption, set up this option on the Xbox or Xbox 360. If the wireless router uses WPA encryption, set up this same option on the Xbox 360 using the same encryption key as on the router. Because the Xbox does not support WPA encryption, it cannot connect to a wireless router with WPA enabled; you must disable WPA encryption on the router to use it with an Xbox.
http://compnetworking.about.com/od/wifihom...2wifirouter.htm
Lenke til kommentar
Okey. Da ser det jo riktig ut. Hmm. Oppgradert firmware? Hvilken kanal står det på? Kan det hende at du har satt på kanal 13 som vanlig europeisk utstyr ikke støtter.

 

Har du aktivert mac-filterering?

 

Er litt tom for ideer. Du har jo gjort alt riktig så langt..  :hmm:

 

Lykke til.

9325496[/snapback]

 

Har tatt av MAC-filtrering sjø, så skjønner ikke helt hva det kan være..

Skal sjekke kanal og FW, det vet jeg ikke.

Thnx 4 tips!!

 

 

Dersom det er IP over wireless som er problemet så kan det være at routeren din er satt til å kun slippe inn enkelte MAC-adresser, og at du derfor får koblet til det trådløse nettverket, men ikke får noen IP.

 

Har du noen kryptering på nettet ditt? Forsøk å skru av denne kun for å teste, og se om du kommer på da. Du kan også ta å forsøke med andre krypteringstyper. Sitat fra en guide jeg fant;

Set the Security Type to match that of the wireless router. If the wireless router uses WEP encryption, set up this option on the Xbox or Xbox 360. If the wireless router uses WPA encryption, set up this same option on the Xbox 360 using the same encryption key as on the router. Because the Xbox does not support WPA encryption, it cannot connect to a wireless router with WPA enabled; you must disable WPA encryption on the router to use it with an Xbox.
http://compnetworking.about.com/od/wifihom...2wifirouter.htm

9325518[/snapback]

 

WEP kryptert ja, skal skru av når jeg kommer hjem igjen og teste. Takk for linken!

Lenke til kommentar

Skrudde av kryptering=Funket som faen!

 

Jævlig kjipt at den ikke funker med verken 64 eler 128 kryptering i WEP da..

 

Wireless channel er 6 :)

 

Any ideas? Tror nok det blir en airport express på meg ja..

 

EDIT:

http://forums.macosxhints.com/archive/index.php/t-49121.html

Noen som har akkurat samme problem og løsning.

 

Litt OT, men hvordan skjuler jeg nettverket slik at jeg kan ha det åpent uten at det vises for andre?

Kompromiss med familien dette :p

Endret av Steelz
Lenke til kommentar

Hvor finner jeg mac-adressen til boxen `a? har tenkt på det, men hvis noen er på besøk er det en del kluss å koble seg til da..

 

"Hei!

Takk for din email.

Använd WEP eller WPA 1 code - ställ hjemmenettet (ssid) paa "Visible"-synlig.

 

Vennligst henvend deg til følgende link for skritt-for-skritt-instruksjoner om hvordan du søker etter feilen for IP-feilmeldingen: http://support.microsoft.com/kb/908885/.

 

Hvis du har behov for mer teknisk support angående IP-feilmeldingen, vennligst kontakter

 

Xbox kundestøttetjeneste og vi vil gjerne hjelpe deg videre.!"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...