Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen rebooter i 3d spill.


Anbefalte innlegg

pc'en min:

amd 3000+ s939

gainward 6800

1024 mb ram

4 300 gb hd

windows xp pro

asus A8V Deluxe

psu: 400watt northq

 

i en stund no har eg opplevd at maskinen min har rebootet tilfeldig når eg spiller spill med 3d. skjermen slår seg av, maskinen rebooter og "voice"-greier sier vga-error. Eg har i lengre stund forsøk å prøve med forskjellig software og hardware for å bli kritt problemet, dette inkluderer ny psu, minne, os(win 2k og vista), skjermkort(x800) og masser av forskjellige drivere. itilegg har eg forsøkt alt av innstillinger på bios.

 

håper noen kan komme med noen nye innspill, på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Høres ut som overoppheting av enkelte komponenter på skjermkort siden den klager på vgs, men det kan også være overoppheting av andre ting. Det kan også være ustabile spenninger fra strømforsyning.

9323498[/snapback]

 

har artic cooling kjøler på skjermkortet så eg tror ikke det nødvendigvis e problemet.

 

noen måte å teste ustabile spenninger?

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis kjernen som overopphetes, men du kan sjekke kjernetemperatur i nVidia's kontrollsenter. Overoppheting av minne på grafikkortet kan også lage sånne problemer Husk på at det sitter minne på baksiden også som kanskje ikke får noen kjøling i det hele tatt.

 

Spenninger kan du sjekke i bios og med asus sitt overvåkningsprogram (husker ikke navnet atm).

Endret av micke090
Lenke til kommentar

Samme problem selv.

Med en gang jeg setter på noen som krever 3d-modus slår maskinen seg av.

Alt ifra ati-tools lille 3d skjerm til 3d-mark og spill.

WTF kan være problemet!?

Strømforsyningen skal være stabil og kraftig nok...

Begynner å lure på om skjermkortet er ødelagt.

Pc'en slår seg av momentant, så har ikke mulighet til å sjekke spenninger eller noe.

Og skjermkortet er ikke varmt, og har ikke tid til å bli varmt ''60-70grader'' før det flipper. :wallbash:

 

EDIT; Kan overklokke skjermkortet uten at pcen klikker. Er faktisk bare nå 3d blir involvert den klikker...

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar

Hvis Cool'n Quiet er aktivert i bios kan det være en ide å deaktivere denne.

 

Forøvrig så hadde jeg litt av det samme problemet for noen år siden. Da var det strømforsyningen som var for dårlig. Ser at du har byttet denne, så da er det jo gjerne ikke det som er problemet.

 

Kjører du Experttool fra Gainward? I så fall sett ned hastighetene til safe mode, og sørg for at target temp er akseptabel.

 

Gjorde du noen endringer i oppsettet i forkant av at problemet oppstod?

 

ville sjekket at alle kabler er skikkelig på plass, og at det ikke ligger en masse støv og skitt i viftene, og at disse går rundt selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...