Gå til innhold

gamer pc fra koplett i50, ok?


Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noe i DETTE oppsettet til komplett som bør endres!

 

- Hva med PSU'en. Fått litt dårlig kritikk pga. støy. men alternativene er skyhøye på pris!

- Skal man gå for en Intel Core 2 Duo E6850? Skal bruke pc til spill og videoredigering. Har hørt Q6600 er bedre på videoredigering, stemmer dette?

- Er minnet greit?

- Er prisen ok?

 

Takker for alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-97590
ULTRA-edition av 8800 er unødvendig. Heller GTX. Bytt PSU. Hiper er vell ikke noe særlig etter det jeg har hørt(?). Microsoft tastatur er heller ikke noe å tastse på. Gå for Logitech. Minnekortleser er unyttig.

9322975[/snapback]

 

Vil heller seie at GTS versjonen holder.

Microsoft tastaturet funker fett.

Er akkuratt det tastaturet eg skriev denne posten med, syns det funker bra til spilling og alt slags bruk.

Lenke til kommentar
ULTRA-edition av 8800 er unødvendig. Heller GTX. Bytt PSU. Hiper er vell ikke noe særlig etter det jeg har hørt(?). Microsoft tastatur er heller ikke noe å tastse på. Gå for Logitech. Minnekortleser er unyttig.

9322975[/snapback]

 

 

Synes PSU'ene som er alternativer er vannvittig dyre! Må jo ut med 2000 eller 3000 kr ekstra. og er det nødvendig med strømforsyning på 1000 W?

 

Hvorfor er det unødvendig med 8800 Ultra? Nå kommer snart crysis (spillet) og da kan det vel være fornuftig med et knallbra skjermkort, eller?

 

Minnekortleser er jeg enig i at er unødvendig!

 

Lurer på å gå for Logitech G15 Gaming Keyboard!

Lenke til kommentar
ULTRA-edition av 8800 er unødvendig. Heller GTX. Bytt PSU. Hiper er vell ikke noe særlig etter det jeg har hørt(?). Microsoft tastatur er heller ikke noe å tastse på. Gå for Logitech. Minnekortleser er unyttig.

9322975[/snapback]

 

 

Synes PSU'ene som er alternativer er vannvittig dyre! Må jo ut med 2000 eller 3000 kr ekstra. og er det nødvendig med strømforsyning på 1000 W?

 

Hvorfor er det unødvendig med 8800 Ultra? Nå kommer snart crysis (spillet) og da kan det vel være fornuftig med et knallbra skjermkort, eller?

 

Minnekortleser er jeg enig i at er unødvendig!

 

Lurer på å gå for Logitech G15 Gaming Keyboard!

9323326[/snapback]

 

600w er rikelig i strømforsyning selv for systemer med 2 kort i sli.

Ultra kortet yter ikke etter prisen så det vil være penger ut av vinduet, gtx kortet er bra hvis du har skjerm som takler høyere oppløsning høyere enn ca.1200x1000, hvis ikke er det like greit å ta gts640mb kortet, for begge to vil kunne dra crysis.

Har du ikke minnekort så sparer du penger der og. Har du lyst å bruke 600 kroner på ett tastatur så gjør du det men jeg syns selv at jeg klarer meg utmerket med ett billig ett fra logitech til både spilling og skriving, og de kan man få helt ned i 70 kroner.

 

Ellers så liker jeg ikke komplett sine ferdigbyggde maskiner noe særlig. Det hadde blitt billigere og mer skreddersydd hadde du bygd den selv. :)

Lenke til kommentar

600w er rikelig i strømforsyning selv for systemer med 2 kort i sli.

Ultra kortet yter ikke etter prisen så det vil være penger ut av vinduet, gtx kortet er bra hvis du har skjerm som takler høyere oppløsning høyere enn ca.1200x1000, hvis ikke er det like greit å ta gts640mb kortet, for begge to vil kunne dra crysis.

Har du ikke minnekort så sparer du penger der og. Har du lyst å bruke 600 kroner på ett tastatur så gjør du det men jeg syns selv at jeg klarer meg utmerket med ett billig ett fra logitech til både spilling og skriving, og de kan man få helt ned i 70 kroner.

 

Ellers så liker jeg ikke komplett sine ferdigbyggde maskiner noe særlig. Det hadde blitt billigere og mer skreddersydd hadde du bygd den selv. :)

9323973[/snapback]

 

Jeg synes ikke det blir så mye billigere. har jo flere valg, men må jo da bygge selv, noe jeg aldri har gjort før og ikke er sikker på om jeg får til..

 

har plukket sammen en PC med komponener jeg kunne tenkt meg.. og dete kom på 16800 kr hos komplett.. i tillegg må je ha Vista.. strømkabel ;-) og annen programvare som følger med... + at man får suportpakke i 3 år på kjøpet.. Dette får man jo ikke med vhis man bygger selv.. osv..

 

her er foresten den jeg har plukket sammen, som jeg synes er ok nok.. hva trur man om denne?

 

Willy PC

Lenke til kommentar

Leser lite godt om raptor diskene så jeg hadde nok kuttet den ut og kjøpt samsung disken med 500gb istedet for 320mb. Syns fremdeles tastaturet er dyrt og hvis du spille r er ikke musen mye verdt, da ville jeg heller tatt en Logitech MX518 som er en veldig fin mus.

 

1800 for ett kabinett er også dyrt. Vil heller anbefale Antec 182 som har fått mye skryt for å være både stille og kjølig. Hovedkortet hadde jeg og byttet ut til ett Gigabyte GA-P35-DS3 som i sin tid, altså for halvannen mnd siden :) ble godt ansett.

Lenke til kommentar
Leser lite godt om raptor diskene så jeg hadde nok kuttet den ut og kjøpt samsung disken med 500gb istedet for 320mb. Syns fremdeles tastaturet er dyrt og hvis du spille r er ikke musen mye verdt, da ville jeg heller tatt en Logitech MX518 som er en veldig fin mus.

 

1800 for ett kabinett er også dyrt. Vil heller anbefale Antec 182 som har fått mye skryt for å være både stille og kjølig. Hovedkortet hadde jeg og byttet ut til ett Gigabyte GA-P35-DS3 som i sin tid, altså for halvannen mnd siden  :)  ble godt ansett.

9324364[/snapback]

 

har en mx 510 mus fra før (meget fornøyd) som jeg har tenkt å bruke på spill, så ny mus trenger ikke være all verden da den skal på gamle pc'en!

 

men har som sagt tidligere ikke så veldig lyst til å bygge selv, med alle de riskene dette medfører for en med 10 tommeltotter! :(

 

Men har sett litt på antec kabinettene, men synes det er litt lite, hvis man skal utvide litt! hadde vært moro å prøvd P190 m/1200 W psu .. men lite erfaringer rundt dette.. Og i tillegg skal jeg handle hos komplett!

 

Hovedkort har jeg ikke mye greie på.. egentlig har jeg ikke greie på noe hva gjelder pc ;) men jeg leser meg til mye og dermed kom jeg frem til komponenter over som er velprøvd og har fått ok eller bra kritikk!

 

meeeen heller stadig tilbake på å få en ferdig montert pc hjem, og ikke byggesett grunnet ting nevn over!

Endret av perwilli
Lenke til kommentar
Ok. Jeg trodde komplett skulle bygge deler du valgte ut eller noe slikt. Siden du brukte handlekurv fra prisguide.

9324515[/snapback]

 

Bygger de pc uten at det er standar konfigurasjon da? og får man i såfall med programvare, support osv. hvis de bygger? Trdde ikke komplett hadde dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...