Gå til innhold

Virker disse spillene på Vista?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny stasjonær PC til spilling nå, og skal ha med OS.

 

Har lyst på Vista, men hører at det ikke er det beste til spill? At jeg heller burde bruke f.eks. XP Pro?

 

De spillene jeg har fra før som skal spilles på den nye maskinen er disse;

 

-Battlefield 2

-Call of Duty 2

-HL2 / Day of Defeat

-BiA: EiB

-Far Cry

-GRAW

 

Muligens noen fler gamle spill...

 

Ettersom jeg får en PC som kan dra nye spill, skal jeg også ha meg noen av disse spillene;

 

-S.T.A.L.K.E.R.

-Rainbow Six Vegas

-Armed Assault

-Medal of Honor: Airborne

-Crysis

-Call of Duty 4

 

De nye spillene som ikke er ute enda, burde vel virke på Vista?

Men egentlig like viktig er om de spillene jeg allerede har (og har nevnt over) virker uten problemer i Vista?

 

Tenker på enten Vista Ultimate eller XP Pro SP2 (engelske)

 

Hva burde jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv Vista og synes det er utmerket til gaming platform. (har hatt lite problemer)

Har du dog en dårlig PC i utgangspunktet, så er nok ikke Vista like egnet dog. :)

 

Av spillene som du har ramset opp der, så kan jeg ivhertfall si at:

- BF2 fungerer utmerket. (husk å sett til "kjør som administartor" for å kunne spille på nett)

- Rainbow six vegas fungerer utmerket

- GRAW fungerer utmerket

- HL2 spillene har jeg ikke hatt noen problemer med

- Call of duty 2 tror jeg heller ikker er noe problem, men har ikke personlig prøvd. Dette gjelder også farcry.

- Crysis og de nye spillene vil nok høyst sannsynelig fungerer utmerket. (disse er jo nærmest laget for Vista)

 

Har du god PC så kan jeg ikke si noe annet en at Vista er nydelig å game på. :)

(til tross for kanskje en 5-6% mindre ytelse)

Lenke til kommentar

Så da kan jeg egentlig like godt kjøre på med Vista da :)

 

Den PC'n jeg skal ha, bør være bra nok skulle jeg tro.

 

Skal ha enten en E6750 eller Q6600, 3-4GB ram, 8800GTS 640 eller 768MB, osv. Rimelig stort sprang fra en P4 2.4GHz, 1GB ram og ett R9800 Pro 128 kort :D (har egentlig fungert bra, men f.eks. CoD2, F.E.A.R. og GRAW sliter veeeeldig!)

Lenke til kommentar

Vista fungerer utmerket til de spillene du har listet opp der. Har personlig spilt en del CoD 2 og det er ingen problemer der. Har jo også kommet en del fixer til Vista som gjør at det ikke bruker 2 gb ram når du spiller osv.

 

Absolutt å anbefale, men husk at om du skal ha over 2 GB minne så må du ha 64-bit operativssystem, men det funker like bra det... :D

Endret av hyped
Lenke til kommentar
Så da kan jeg egentlig like godt kjøre på med Vista da  :)

 

Den PC'n jeg skal ha, bør være bra nok skulle jeg tro.

 

Skal ha enten en E6750 eller Q6600, 3-4GB ram, 8800GTS 640 eller 768MB, osv. Rimelig stort sprang fra en P4 2.4GHz, 1GB ram og ett R9800 Pro 128 kort  :D (har egentlig fungert bra, men f.eks. CoD2, F.E.A.R. og GRAW sliter veeeeldig!)

9324250[/snapback]

8800GTS har 320MB eller 640MB. 8800GTX og 8800Ultra har 768MB. :)

Der GTX og Ultra er en del raskere.

 

Absolutt å anbefale, men husk at om du skal ha over 2 GB minne så må du ha 64-bit operativssystem, men det funker like bra det...

Feil.

 

1. Over 3GB GB, så vil du ikke få utnyttet rammen med 32bits operativsystem. (ikke 2GB)

2. 64-bits operativsystem har langt flere feil og mangler enn 32-bits versjonen, så om det funker like bra er jeg nok ikke helt enig med. Men at det funker bra, skal jeg nok ikke si noe imot.

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...