Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

BLUESCREEN etter ny disk


Anbefalte innlegg

Har oppgradert pcen min med mye ny hardware, men syntes det var for mange små harddisker. Derfor bestilte jeg en Samsung 500GB hos Netshop.

 

Fikk denne igår, og monterte den idag. Jeg partisjonerte den opp, og formaterte skikkelig.

 

Så skulle jeg kopiere data fra noen av de gamle diskene til den nye. Dette gikk "sykt" treigt. Og det virket som hele maskinene låste seg, noe den også gjorde noen ganger.

 

Senere fikk jeg opp en Kernel Error(bluescreen) under kopiering. (Alt under Windows XP x64)

 

Installerte Vista X64 ikveld, for å se om dette ble noe bedre. Fikk installert operativsystem. Når jeg bruker maskinene litt til å installere software, henger den i noen sekunder før den fyrer igang igjen. merkelig synes jeg....

 

Er det egentlig bare å få sendt inn igjen den disken eller kan det være andre feil som gjør dette?

 

PCen er en Q6600 cpu, Asus P5K Premium HK og 4GB minne, samt et Asus 8600GTS Silent kort. Temperaturer ligger rundt 40-45grader på CPU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Før du sender inn disken kan du gjerne prøve den på en annen port. Sjekk også at du har fjernet jumperen for begrenset hastighet (SATA 150 vs SATA 300).

Lenke til kommentar

Bruker ca. 50min på å kopiere 6 GB med film fra 500GB HD (den med trolig feil) til en 250GB samsung (sata disk).

 

I Vista X64 har den en hastighet på 5,5MB/s. Begynte bra med ca 50MB/s.

 

Merkelige greier. Tror jeg bare kopierer tilbake filene jeg har lagt på den, og kontakter Netshop, for dette har jeg ikke vært borti før.

 

Jeg har byttet flere forskjellige porter, skiftet SATA kabel og partisjonert opp og formatert flere ganger.

 

Den jumperen finnes ikke på denne disken, da det er software basert program for å endre den til dette. Alle mine andre disker er 3Gb/s....

 

Kan det være at 64 bits windows ikke liker den? Tviler...men man vet aldri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...