Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny bygget pc starter ikke


Anbefalte innlegg

Hei..

 

Jeg har satt inn nytt HK,GPU,CPU og Minne..Men maskinen vil ikke starte, alt er koblet riktig...

 

Maskinen min røk for en ukes tid siden og da tenkte jeg at det kunne være noe hovedkort eller noen av de delene..

 

Så tok det på forsikringa og fikk kjøpt inn nye deler, men det starter fortsatt ikke..Kan godt hende det er noen feil på PSU siden den ikke er byttet..

 

Her er en liten liste over ting som ikke er byttet : PSU, hd, dvd rom og diskett stasjon..

 

 

Noen som vet noe om hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier den ikke starter. Virker det som om den får strøm? Dvs starter harddisker, vifter og slikt å summe? LEDs på hovedkortet? Dersom dette skjer, får du i det hele tatt tekst på skjermen, eller er skjermen 'svart' hele tiden? Når du starter maskinen, høres noen beeps? Sjekk å koble ut alt bortsett fra hovedkort, cpu og psu, da skal den likevel poste og gi deg beep når post prosessen er ferdig dersom det ikke er noe feil på de delene.

Lenke til kommentar
Må han ikke ha ram i også for å få post?

9317808[/snapback]

Neida, maskinen skal poste uten ram, men den kommer selvsagt til å si fra at ram ikke er installert. Tror vel også alle hovedkort kommer til å gi beepcodes som indikerer at ram ikke er installert ved slik post, så selv uten video så skal man kunne få en indikasjon på om HK fungerer eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-DL771Fwj

Hvilket hovedkort har du? Tipper det er en RAID-kontroller på dette, som du bør slå av i BIOS dersom du kun skal ha en disk. Evt. sett opp til boot fra DVD, ta ut alle harddisker, og sjekk at du kan boote fra CD/DVD for å få testet boksen

Lenke til kommentar
Noen som gidder å ta seg tid til å hjelpe meg litt? er stressa...Ny pc også får jeg opp sånn her..

9359313[/snapback]

 

 

er alt koblet riktig?

har du dobbeltsjekket?

Du kan ta ut batteriet i hovedkortet et par sek og sette det inn igjen hvis det hjelper,det hørtes problematisk ut..

Endret av nozzleenginering
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...