poesi Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 Vårt 7 år gamle Sony DCR TRV20E begynner å takke for seg - lyden går av og på og DV-tapen krølles til båndsalat når en minst skulle ønske det. Vi har overført alle opptakene til vår Sony RDR-HX1010 HD/DVD opptaker, men det som har irritert meg med iLink-overføringen har vært at dato/tid informasjonen IKKE har kommet over fra kameraet til dvd/hd-opptakeren. For å få "superimposed" dato/tid på bildet må en altså gå via PC, noe jeg ikke ønsker (har tid til). Høres kanskje gammeldags ut, men dato/tid på videoen er det mest ønskede på typiske familieopptak. Derfor - vet noen av dere om de nye HD-videokameraene (Canon HG10, Panasonic SD5 eller SD1, Sony SR7E, JVC HD Everio GZ-HD7 f.eks) har mulighet for å få lagt inn dato/tid på opptaket slik at det blir kommer fram etter at opptaket er overført til HD/DVD-opptakeren (via iLink/HDMI)? Noen som ellers har en anbefaling til kameraene over? På forhånd - takk for hjelpen!
Black Star Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 Det kan også være selve DVD/HDD opptakeren som er begrensningen. Kan være lurt å sjekke, før du bruker for mye tid på å se om det er noe du kan stille inn på kameraet. Ellers må du huske på at du ikke får glede av HD formatet om du overfører til en DVD eller HDD opptaker.
poesi Skrevet 19. august 2007 Forfatter Skrevet 19. august 2007 Det kan også være selve DVD/HDD opptakeren som er begrensningen. Kan være lurt å sjekke, før du bruker for mye tid på å se om det er noe du kan stille inn på kameraet. Ellers må du huske på at du ikke får glede av HD formatet om du overfører til en DVD eller HDD opptaker. 9315543[/snapback] Takk for rask respons - jeg tenkte også på dette etter at jeg hadde skrevet innlegget. Kanskje mest fornuftig å satse på HDV-formatet med miniDV tape likevel? Så kan jeg overføre til HDD/DVD, men beholde originalen på tape for evt å vise direkte på prosjektor/tv?!? Noen som har et godt HDV (mini DV) kamera å anbefale?
Black Star Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 Takk for rask respons - jeg tenkte også på dette etter at jeg hadde skrevet innlegget. Kanskje mest fornuftig å satse på HDV-formatet med miniDV tape likevel? Så kan jeg overføre til HDD/DVD, men beholde originalen på tape for evt å vise direkte på prosjektor/tv?!?Det er det jeg ville gjort. Mini-DV gir best kvalitet uansett også. Canon HV20 er blitt anbefalt flere ganger. Du kan jo ta en titt på det?
poesi Skrevet 2. september 2007 Forfatter Skrevet 2. september 2007 (endret) Takk for rask respons - jeg tenkte også på dette etter at jeg hadde skrevet innlegget. Kanskje mest fornuftig å satse på HDV-formatet med miniDV tape likevel? Så kan jeg overføre til HDD/DVD, men beholde originalen på tape for evt å vise direkte på prosjektor/tv?!?Det er det jeg ville gjort. Mini-DV gir best kvalitet uansett også. Canon HV20 er blitt anbefalt flere ganger. Du kan jo ta en titt på det? 9315776[/snapback] Hei - ser nå at HV10 selges for 4995,- på nettet. Men dette kameraet har fått litt "pepper" for dårlig ytelse i lite lys, for batterikapasitet og ergonomi. Mangler også HDMI-kontakt. Men - det koster bare halvparten av Sony HC7E... Er likevel fristet til å kjøpe HV10, selv om billigsalget kan tyde på at en ny modell fra Canon er på vei.. Noen som definitivt vil fraråde HV10? Endret 2. september 2007 av poesi
Black Star Skrevet 2. september 2007 Skrevet 2. september 2007 Er likevel fristet til å kjøpe HV10, selv om billigsalget kan tyde på at en ny modell fra Canon er på vei.. Noen som definitivt vil fraråde HV10? 9412245[/snapback] Det er lenge siden HV10 ble erstattet av HV20. Ser uansett ingen grunn til å ikke slå til på den prisen, om du klarer å leve med HV10 sine begrensninger (blant annet mangel på HDMI utgang som du selv nevner).
poesi Skrevet 2. september 2007 Forfatter Skrevet 2. september 2007 [Det er lenge siden HV10 ble erstattet av HV20. 9412760[/snapback] Er du sikker på at HV20 erstattet HV10? Jeg ville tro at Canon kommer med et nytt, lite pocket HDV-kamera som oppfølger for HV10, eller?
Black Star Skrevet 4. september 2007 Skrevet 4. september 2007 Er du sikker på at HV20 erstattet HV10? Jeg ville tro at Canon kommer med et nytt, lite pocket HDV-kamera som oppfølger for HV10, eller?Jeg mener å huske at HV10 forsvant fra Canons ordreside (for forhandlere) det øyeblikket HV20 ble lansert. Men ja, HV10 har en finere størrelse enn HV20, så jeg håper HV30 blir noe lignende HV10 fysisk sett.
T J Skrevet 14. september 2007 Skrevet 14. september 2007 Det var nå godt å höre at HV20 kansje ikke erstattet HV 10 likevel. Det ville väre dumt å avslutte denne lille tassen's produksjon som ser ut til a väre en videre utviklet design fra Canon MV serie. Jeg kjöpte först en MV5 så en Hv10. Og tro det eller ei jeg har også en XL1 og en XL2. Min lille HV 10 innstilt i 4:5 modus har jeg alltid i lomma hvor jeg enn går, den glir så godt ned i min litt store lomme. Det er ikke alltid det passer å ta med den store XL2'n Afseth: "Men ja, HV10 har en finere størrelse enn HV20, så jeg håper HV30 blir noe lignende HV10 fysisk sett." Jovisst, Det håper jeg også
poesi Skrevet 17. september 2007 Forfatter Skrevet 17. september 2007 Bare for informasjon: Vi endte opp med Canon HV10. Så langt svært godt fornøyd - bildene var mye bedre enn det jeg fryktet (ut fra tester) i opptak uten mye lys. Vist på prosjektor m. komponent kabler var det utrolig detaljerte bilder - alltid i fokus! Og jeg kan ikke si at lyden bærer noe preg av at mikrofonen er montert i bakkant oppå kameraet, heller. Anbefales !
griffin95 Skrevet 21. september 2007 Skrevet 21. september 2007 Bare for informasjon: Vi endte opp med Canon HV10. Så langt svært godt fornøyd - bildene var mye bedre enn det jeg fryktet (ut fra tester) i opptak uten mye lys. Vist på prosjektor m. komponent kabler var det utrolig detaljerte bilder - alltid i fokus! Og jeg kan ikke si at lyden bærer noe preg av at mikrofonen er montert i bakkant oppå kameraet, heller. Anbefales ! 9512538[/snapback] Hei hvor kjøpte du dette ? her hos http://www.yaha.no/y.asp?pd=209457&og=29&hg=170&ug=369 Griffin95
poesi Skrevet 23. september 2007 Forfatter Skrevet 23. september 2007 Hei hvor kjøpte du dette ? her hos http://www.yaha.no/y.asp?pd=209457&og=29&hg=170&ug=369 Griffin95 9541082[/snapback] Yes - kjøpte det hos Yaha.no for 4995,-. God service - ingenting å utsette på den nettbutikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå