Gå til innhold

Valg av vifter


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å minske støyen fra pc'en ganske mye, ettersom den ofte står på om natten. Siden den er på soverommet, kan det være ganske irriterende å sovne til bzzzzuuumvrrrr..

 

Grafikkortet jeg har er et Asus med Geforce2 pro. Har tenkt på Zalman ZH80 (den uten vifte). Så trenger jeg en ny kjøler til cpu'en, en kabinettvifte og så hadde jeg tenkt å bytte ut viften i strømforsyningen.

 

1. Kan dere anbefale en stille cpu-kjøler til en PIII 733 Mhrtz og en stille kabinettvifte?

 

2. Er det noe spesiellt jeg må tenke på når jeg skal skifte ut viften til strømforsyningen? Hva slags spenning f.eks.?

 

3. Viftestyring.. Hadde selvfølgelig vært okey med et heavy deksel i front med temperaturviser og kontroll, men dette skal være et økonomiprosjekt, så jeg lurer på om jeg må droppe det. Hva vil dere anbefale som viftestyring?[/u]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har egentlig samme problemet.. Slang på en 80mm i bakkant til å blåse ut i går kveld og for første gang hørte jeg faktisk pc'en ganske godt i rommet ved siden av! :(

 

Det værste var at viften egentlig var lydløs! Så jeg skjønner ingenting..

 

Kan jeg ikke bare kjøpe en 80mm og en 92mm Enermax og sette inn disse samt stille de på laveste nivå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...