Gå til innhold

Blue world - kritikk?


reds

Anbefalte innlegg

God kveld!

 

Dagens safari rundt i nabolaget på sykkel brakte meg over denne juvelen: et forlatt aldershjem med tilhørende sprukken betong og institutt-liknende vegger.

 

Jeg brukte D20 i dag, og er fornøyd med resultatet. Redigeringen som er gjort er utført i PS.

Kritikk på godt og vondt er ønsket.

BlvinduCLONED_FINALcopy-1.jpg

1/200sek

F/4

ISO200

Endret av Marius E
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg visste ikke at Canon hadde en baby D30 kalt D20 :p

Synes bildet er sånn passelig fascinerende. Stor tomme flater avbrudt av et linjemønster som føyer ser inn i en trygg komposisjon. Mange vil nok reager på "mangel av liv", men jeg synes ikke det er så nødvendig. Likevel synes jeg at bildet på en eller annen måte mangler noe. Kanskje det er fordi det er så vanlig tretti-femtitalls arkitektur, slik at det er en variant av noe som ikke er særlig estetisk. Forfallet er litt for lite fremskredet til at det få det rustikke preget som kunne fortalt en lang historie.

Det er likevel ikke å stikke under en stol at jeg liker uttrykket du har valgt, selv om det er litt "billig". Skråstilling av objekt kan ofte fremstå som litt utbrukt, men i dette tilfellet synes jeg det er greit nok. For meg fremstår bildet nemlig som en stilstudie fra din side, og derfor vil jeg ikke vurdere det som et totalt selvstendig bilde. Derfor får det godkjent karakter av meg, selv om det er litt under tvil.

Lenke til kommentar

Takk for nok et utfylt og konstruktivt svar, PMnormal. Du er en av få som legger så mange tanker i andres verk.

 

20D er en liten tass under 30D, ja. ;)

Jeg har egentlig ikke prøvd meg noe særlig på bygningsfotografering, så jeg er ny på det området. I en erfaren fotografs øyne er vel små feil og helligdager synelige når det gjelder det tekniske, men som jeg sa er jeg fortsatt ny på akkurat dette.

 

Det du sier om at noe mangler er jo veldig logisk da dette kun er en hvit vegg med noen vinduer. Dette er også typisk for min stil - ikke alltid forståelige komposisjoner.

Siden bygningen har blitt vedlikeholdt er den ikke så forlatt som jeg kanskje ønsket i utgangspunktet, så preget av at bygget er forlatt skinner kanskje ikke så godt gjennom som jeg ønsket.

 

Skråstillingen var faktisk en tilfeldighet. Jeg stod på kne da jeg skled(!) og datt ned på siden med kameraet foran meg. Jeg så bygningen mens jeg falt, og tok bildet jeg så etterpå.

Jeg mener det fungerte bra for dette bildet.

Mulig at jeg tar fram en av versjonene med vannrett horisont og ser hva jeg kan få ut av det også.

 

Takk for tilbakemelding. :)

Endret av Marius E
Lenke til kommentar
Himmelen på dette bildet er faktisk skyfri. Det er redigeringen som kanskje får det til å se ut som om det er skyete.

9311560[/snapback]

 

Når du ser på speil-effekten i glassene så virker himmelen ganske skyfri. Jeg hadde likt bildet bedre viss det hadde vore "ekte" himmel på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...