Gå til innhold

Skal selge utstyret mitt : Hva er det verdt?


Anbefalte innlegg

- Canon EOS 30D (4 mnd)

- Tamron SP AF 17-50mm F/2.8

- Tamron AF 70-300mm F/4-5.6

- Body Armor beskyttelse

- Hoya grønn PL 67mm

- Hoya grønn UV 67mm

- 2 stk ekstra uorginal batteri

- Sandisk extreme 1gb

- noname 1 gb

- Solblender EW-63II

 

Jeg brukte det på ferie i sommer ,huset har vært beskyttet med bodyarmor og er som ny. Tamron 300mm har jeg ikke brukt ,har tatt omtrent 6000 bilder . Fikk dette i gave og mangler kviteringene .Er vel noen japanske kviteringer med linsene men ikke noe med kamera .

 

Skal selge da jeg ikke har tid til å drive med fotografi . Noen forslag ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten kvitteringer er det vanskelig for deg å dokumentere at varene er dine, så er det nok prisene på det illegale markedet du må forholde deg til er jeg redd.

 

Personlig ville jeg ikke ha kjøpt dette overhodet, siden jeg ikke kjenner deg, og dermed bare måtte anta at det dreier seg om tyvegods.

 

Obs. Jeg beskylder deg overhodet ikke for noe snusk, jeg bare forteller deg hvordan dette fortoner seg for en eventuell kjøper.

 

Mvh Tim Typo

Lenke til kommentar

Sant nok. Om det ikke medfølger noen form for kvittering styrer også jeg unna. Selv om selger kanskje er en troverdig fyr og man er så godt som brennsikker på at det ikke er snakk om tyvegods, vil brukt kamerautstyr uten kvittering være lite attraktivt for andre igjen når man kanskje skal selge det en vakker dag.

Endret av Marasmus
Lenke til kommentar

Alt er i orginalforpakning med brukermanual,cdr + kabler .. Har kvitering på linsene men det er på japansk ,regner vel med han har kjøpt dem på foretningsreise .

 

Kameraen er heller ikke norskkjøpt siden batteriladeren har usa stikk ,men det er sånn adapter på den .

 

Tyvegods er det nok ikke ,det er garantert . Spørsmålet er hva de er verdt på bruktmarkedet .

 

Jeg må jo ikke selge dem,får sikkert bruk for dem neste sommer. Hvis det ikke lønner så jeg kan likegodt la det ligge og komplementere med blitz og enda en linse til neste år.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk ikke kan legge ved kvittering på slike ting, selv om det er en gave. Prisen finner man jo veldig raskt ut alikevel og garantier og reklamasjoner blir jo meget vanskelig for mottaker. I det miste burde giveren ha kvitteringene liggende i fall noe oppstår. Kanskje han ikke vil at du skal selge det ?

Lenke til kommentar
- Canon EOS 30D (4 mnd)

- Tamron SP AF 17-50mm F/2.8

- Tamron AF 70-300mm F/4-5.6

- Body Armor beskyttelse

- Hoya grønn PL 67mm

- Hoya grønn UV 67mm

- 2 stk ekstra uorginal batteri

- Sandisk extreme 1gb

- noname 1 gb

- Solblender EW-63II

 

Jeg brukte det på ferie i sommer ,huset har vært beskyttet med bodyarmor og er som ny. Tamron 300mm har jeg ikke brukt ,har tatt omtrent 6000 bilder . Fikk dette i gave og mangler kviteringene .Er vel noen japanske kviteringer med linsene men ikke noe med kamera .

 

Skal selge da jeg ikke har tid til å drive med fotografi . Noen forslag ?

9310315[/snapback]

 

Hvor mye skal du ha??

Lenke til kommentar

Du kan alltids selge på finn.no, og få solgt til meget bra pris til en som ikke bryr seg om kvittering, men normalt oppegående mennesker som ser ulempene ved manglende kvittering kjøper enten ikke i det hele tatt - eller til en rimelig pris. Mtp at huset er kjøpt i usa og objektivene i japan, har kjøper ingen rettigheter i form av garanti og reklamasjon.

Lenke til kommentar
Så lenge man har alle esker og manualer så spiller kanskje kvitteringen mindre rolle om prisen er rett....?

9318491[/snapback]

 

Når ble manualer viktig ?

 

Har ved et par anledinger stått i produkt retur/reklamsjonskøen til El-kjøp og sett folk gå igjen med uforettet sak da de ikke har med seg manualen. Identifiserer denne produktet og produksjonsdato ?

Lenke til kommentar
Mtp at huset er kjøpt i usa og objektivene i japan, har kjøper ingen rettigheter i form av garanti og reklamasjon

 

Stemmer at du ikke har rettigheter i Norge for kamerahus. Må evnt. sendes til utlandet. For Nikon- og Canonobjektiver, har man ett års internasjonal garanti, dvs at evnt. reperasjoner o.l skjer i Norge første året.

 

Får man i det hele tatt forsikret kameraet uten kvitteringer?

 

Man må ha en verdivurdering foretatt av en fotobutikk. Dette har jeg fått flere ganger når det gjelder varer kjøpt i utlandet og forsikring i Gjensidige har gått smertefritt.

Endret av olar0701
Lenke til kommentar
Så lenge man har alle esker og manualer så spiller kanskje kvitteringen mindre rolle om prisen er rett....?

9318491[/snapback]

 

Når ble manualer viktig ?

 

Har ved et par anledinger stått i produkt retur/reklamsjonskøen til El-kjøp og sett folk gå igjen med uforettet sak da de ikke har med seg manualen. Identifiserer denne produktet og produksjonsdato ?

9319529[/snapback]

 

Det høres ekstremt suspekt ut. Det eneste jeg kan tenke meg var at det da var snakk om nydefekte (DOA) mobiltelefoner butikken ønsket at kunden skulle levere inn 100% komplett. Der er nemlig produsentene så strenge at dersom ikke produktet er levert tilbake i original eske med alt tilbehør (inkl. manualer), får ikke butikken noen ny salgspakke fra produsent, kun reparasjon, og må da selge en brukt, reparert telefon istedenfor en ny salgspakke. Pussig nok finnes det mennesker der ute som bare kaster emballasjen så snart de har pakket ut innholdet. Forstå det den som kan, for selv tar jeg vare på alt tilbehør og all emballasje på det meste jeg kjøper av elektroniske produkter.

 

Dersom det var snakk om f.eks. et speilreflekskamera som skulle leveres tilbake på returrett e.l. så kan det også være verdt å merke seg at det for butikken koster 500 kroner å bestille ny bruksanvisning fra Nikon, for å ta et eksempel :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...