Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog/Showcase, Nissan 200 sx S13 oppdatert 29. jan


snoemann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan gikk det med montering av A'PEXi filteret? Alt i orden nå eller?

 

Jeg har faktisk ikke fått montert det enda, skal ta det denne uka om jeg får tid. Har dårlig med plasser å stå og skru, og før jul var det mye skoletull og dårlig vær :p Men gleder meg til å få det på!

 

Har byttet olje for andre gang dette halvåret, bare for å forsikre meg mot tidligere eiere.

Har fått på en A-stolpe instrumentholder til turbotrykksmåleren.

 

Men jeg må flytte den ene høyttalerkabelen fra venstre siden til høyre grunnet strømkabel-støy. Uling om øker med turtallet. Jeg var litt for kjapp i vendinga og håpet det skulle gå bra å ha de ved siden av hverandre :)

 

Ellers denne uka er det bensinfilter, differensialolje og girkasseolje som står for tur til å byttes ut =)

Lenke til kommentar
hvordan bruker man de produktene fra meguires eller hva det heter? har noen småriper på min golf 4 som jeg gjerne kunne tenkt å hatt vekk. slike swirls osv fra vaskemaskin.. tenkte å gjøre dette når det blir litt varmere enn hva det er nå.. sunnmøre suger på vintern :p

 

Ja ikke sant, den tar jeg =)

 

Nei det er bare å vaske godt som vanlig (vask er jo egentlig litt viktig, men dette vet du helt sikkert hvordan du gjør).

 

Meguiars ScratchX produktet brukte man bare som vanlig polish, på en myk klut som ikke loer. Bare smøre det inn til det får en viss konsistens (står mer om dette på produktet) og polere av igjen. Lett som en lek. Og fungerer knallbra!

Etterpå burde du gå over med voks uansett for å bevare både vasken din og utbedringer med scratchX eller liknende...

 

Lykke til! ;) Du får helt sikkert store forbedringer! :)

Lenke til kommentar

Idag monterte jeg luftfilteret, bilder underveis glemte jeg totalt! :/ Men skal knipse et imorra.

 

Luftfilteret er : Apexi dual funnel Power Intake, og lager en herlig innsugslyd, med påfølgende "flafrelyd" i turbo når jeg slipper gassen =) Om turbotrykket har gått opp gjenstår å se, er for glatt her til å teste skikkelig.

Lenke til kommentar

Nå har jeg fått byttet :

 

- Girolje - Mobil 1 GL4 75w-90

- Differensial olje Valvoline GL5 80w-90

- Bensinfilter

 

Deilig å ha fått gjort det, dette er jo sånt som skal gjøres på 100 000km servicen, og bilen har jo nettopp passert 109 000 så det var vel på tide. Forrige eier hadde jo ikke gjort det så...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Idag monterte jeg luftfilteret, bilder underveis glemte jeg totalt! :/ Men skal knipse et imorra.

 

Luftfilteret er : Apexi dual funnel Power Intake, og lager en herlig innsugslyd, med påfølgende "flafrelyd" i turbo når jeg slipper gassen =) Om turbotrykket har gått opp gjenstår å se, er for glatt her til å teste skikkelig.

"imorra" er forbi for lengst.. men hvor ble bildet av? :( vi lever for å se bilder av bilene..!

Filteret skal vel ikke ha noe å si på økt turbotrykk.. Jaja, mulig bittelitt vist du hadde tett org. filter..

 

Ellers, så venter jeg fortsatt på at du skal komme ut å vise gliset, samt hente vinterdekkene..

Har ikke dekkene her ennå, ligger fortsatt hos gamlingen, men skal få hentet de innen helgen..

Lenke til kommentar

Du har helt rett Nikk0 og siden det er deg ;)

 

Tok bilde av et ikke så veldig rent og pent motorrom :p

 

DSC01810.jpg

 

Jeg er på vei :p

 

Aner ikke hvorfor jeg fikk litt høyere turbotrykk, kan ikke huske jeg touchet 0,8 tidligere egentlig.. men mulig det er fordi lufta har blitt kaldere også.. ikke godt å si

 

Bremseklossene var tydeligvis modne for utskiftning :

 

DSC01808.jpg

Endret av snoemann
Lenke til kommentar
Grunnen til høyere turbotrykk kan faktisk være så lett som at det er mye mindre motstand

i apexi-filteret, i forhold til den orginale luftfilterboksen..

 

Så jo ut som et greit motorrom det da.. Mitt var mye værre!

 

Jepp! Har egentlig litt lyst på eksosanlegg for å kanskje slippe trykket enda litt høyere opp... men egentlig burde jeg jo prioritere felgen før det ... siden den er litt "ristete". Hm... EGENTLIG burde jeg bruke alle disse berømte pengene på å få Saab'en på veien.. men er mye mer fristende å bruke pengene på Nissan'en :p

Lenke til kommentar
De bremseklossene var det jo MYE igjen av da...! Hvorfor bytte så tidlig?

Og kun bytte bremseklosser vel kun en gang på skiver som det har vært et sett klosser på før. Noe mer enn det er ikke annbefallt.

 

 

Hadde litt vibrasjoner i bremsing ved høye hastigheter... det er vekk nå i alle fall.

 

Hva tenker du på her? Tenker du at skiva mi er slitt? Den var ikke sånn halvgal egentlig.. burde duge en stund til =) Tror jeg i alle fall, er vel mulig det blir oppgradering av bremser etterhvert også, så å kjøpe nye skiver akkurat nå blir det ikke noe av, da det koster for mye i forhold til oppgradering. Spesielt når de gamle har god tykkelse fortsatt..

Men fortell meg gjerne litt om hva jeg bør være oppmerksom på vedrørende skivene =)

Lenke til kommentar

Jeg mente at skivene burde egentlig byttes sammen med klossene.

 

Dette av flere grunner, blant annet slitasjen fra den gamle klossen på skiva, bremsepip etc etc

 

Men det går ann å bare bytte klosser og, men mange biler er da plaget med bremsepip pga skivene er slitt iforhold til de gamle klossene.

Lenke til kommentar
Jeg mente at skivene burde egentlig byttes sammen med klossene.

 

Dette av flere grunner, blant annet slitasjen fra den gamle klossen på skiva, bremsepip etc etc

 

Men det går ann å bare bytte klosser og, men mange biler er da plaget med bremsepip pga skivene er slitt iforhold til de gamle klossene.

 

Okej ja skjønner... jeg slapp i alle fall komplikasjoner ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...