Gå til innhold

Gigabyte GA-P35C-DS3R problem


trademark

Anbefalte innlegg

Jeg har et Gigabyte GA-P35C-DS3R hovedkort, men jeg har problemer med å sette i et MSI 8800GTS.

 

Jeg får satt det helt inn, men akkurat ikke nok til at jeg får satt det fast.

 

 

Noen som har noen tips om hva jeg burde gjøre?

 

Edit: Etter nærmere inspeksjon ser det heller ut som det er kabinettet (Cooler master centurion 534). Jeg la merke til at selvom jeg har brukt alle ni skruehullene og risers så sitter hovedkortet litt for langt til høyre, slik at det ikke passer helt med I/O portene. Kunne det kanskje være problemet?

Endret av trademark
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er noe problem med et par mm. Er litt vanskelig å bedømme herfra, men hvis festeskruen til skjermkortet får tak, så ikke skru den helt ned. Evt. vil kortet vippe opp i andre enden, eller presse unødig mye opp der.

 

Er viktig at ingen bunnplateskruer (studs) som ligger an mot baksiden av hk, kommer utenfor posisjon til skruehull og berører kretser. Fikk et Chieftec kabinett her forrige dagen hvor jeg rett og slett måtte fjerne en slik stud med tang, bryte den løs fra bunnplata!

 

Er du sikker på at det bare er 6 stk. skruer på hk og ikke 9 (10)?

Lenke til kommentar
Har et bilde, så dere kan se bedre hvilke avstander det er snakk om.

Aah, kabinettet har slike hengsla låseklaffer som ikke rekker fram for å låse skjermkortet. Flott bilde forresten :)

 

Der ville jeg ha vurdert:

 

1. å returnere kabinettet som ubrukelig (RMA pga. DOA slik at en får dekket frakt)

2. bruke drillen og utvide hullet i nederste feste (Kortet vil presse mot gjengene og sitte bra selvom hullet blir større enn opprinnelig. NB: fritt metallspon er pyton på hk!)

3. presse kortet bakover slik at en skrue kommer til i nederste hull - må du bruke svært mye kraft? Noe press bør det tåle, og det trengs neppe 2 skruer for å stå stabilt.

4. la kortet stå som det står. Hvis det står teit og godt i sporet så kan det tapes /limes eller "improviseres" fast slik at det ikke beveger seg sideveis under frakt eller håndtering.

 

Tror ikke jeg ville brukt tanga på skjermkortet, heller litt "vold" på kabinettet.

:hmm:

Lenke til kommentar
Tror jeg skal ta å returnere kabinettet, da jeg ikke vil risikere skjermkortet/hovedkortet.

 

Men er det da komplett eller Cooler Master jeg skal ta kontakt med?

Kan være like greit det hvis man ikke syns det er noe stas å herje med hardware ;)

 

Det er normalt Komplett som gjelder ved slik retur.

 

Kanskje har de fått lignende tilbakemeldinger ang. disse kabinettene også, men serien er kanskje såpass ny at du står langt foran i "køen"? Hvis du får problemer med godkjent retur, så vil jeg tro at en link til denne tråden hjelper (både bilde og innhold beskriver godt hva som er iveien). Lykke til!

 

http://www.komplett.no/k/k.asp?action=custserv&topic=step1

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...