Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST] Slår seg av uregelmessig (etter 5-55 sek)


Anbefalte innlegg

Jeg har en 1-2 år gammel pc som har fungert flott helt fram til for noen dager siden. Mange har postet liknende emner her, men ingen av tipsene fungerer for meg. :no:

 

Når jeg trykker på knappen for å starte pcen, starter vifter og harddisker som de skal. Men så plutselig uten en eneste errorlyd skrur pcen seg av, akkurat lik å treke ut strømkabelen.

Deretter starter den ikke ved å trykke på knappen, må trekke ut strømmen, vente litt også trykke på knappen.

Noen ganger kommer jeg meg inn i bios for å se på varmeutviklingen til CPU, men den er stabil på 38 grader.

 

Jeg har prøvd å kun kjøre pcen med PSU, CPU, minne og skjermkort, men det samme skjer. Kjølepasta på heatsink og CPU er byttet nettopp men uten lykke. (etter arctic's bruksanvisning)

 

Jeg har også koplet ut PSU og tjuvkoblet den med kabel mellom grønn og svart for å sjekke hvor lenge den holder før den stopper. Den holder så lenge den vil, altså ikke feil med den.

 

De siste ukene har det vært noe torden, men jeg har passet på å ta ut strømkabelen når jeg har forlatt pcen, men nettverkskabel har stått i, vet ikke om dette kan ha noe å si...

 

Tenker kanskje at hovedkort eller CPU er gått.... :(

 

Det som er ekstremt rart er at dette skjedde for noen dager siden. Koblet ut strøm, skrudde på, slo seg av... osv 3-4 ganger også fungerte det fint. Da jobbet jeg på pcen hele dagen, men da jeg skulle skru på i morges får jeg ikke "langvarig fyr" i den.

 

Noen som har hatt samme problemet eller andre som har gode råd, eller som har gode tips til testing av hovedkort?

 

 

Spesifikasjoner:

 

ABIT KN8 Ultra hovedkort

AMD Athlon 64 3500+

HIPER Strømforskyning 580W

Corsair 2048Mb

Gainward Gforce 6800GT

 

 

 

Problemet var strømforskyningen, testet med en annen og da gikk alt så det suste!

Endret av Margro88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...