Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CD-Romen min er borte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen bilde, og gjelder det bærbar eller maskin?

9297963[/snapback]

Bærbar eller maskin? Er ikke bærbar PC også en datamaskin? :D

 

Vel fra spøk til Valborg.

 

Det er mange mulige årsaker. Det kan jo rett og slett være så enkelt at CD-ROMen har avgått med døden, men det første jeg ville prøvd var å koble fra strømmen noen sekunder (og ta ut batteriet hvis det er en bærbar maskin). Hvis det ikke hjelper kan det jo være en ide (IDE :!: ) å sjekke at alle kabler sitter som de skal og sjekke BIOS om det er noen innstillinger der. Til slutt kan du prøve å kryssbytte spiller med en annen maskin og se om den virker i en annen maskin og om en annen spiller virker i din maskin.

Lenke til kommentar
Ingen bilde, og gjelder det bærbar eller maskin?

9297963[/snapback]

Bærbar eller maskin? Er ikke bærbar PC også en datamaskin? :D

 

Vel fra spøk til Valborg.

 

Det er mange mulige årsaker. Det kan jo rett og slett være så enkelt at CD-ROMen har avgått med døden, men det første jeg ville prøvd var å koble fra strømmen noen sekunder (og ta ut batteriet hvis det er en bærbar maskin). Hvis det ikke hjelper kan det jo være en ide (IDE :!: ) å sjekke at alle kabler sitter som de skal og sjekke BIOS om det er noen innstillinger der. Til slutt kan du prøve å kryssbytte spiller med en annen maskin og se om den virker i en annen maskin og om en annen spiller virker i din maskin.

9298148[/snapback]

Var det jeg hadde tenkt å si etter svaret kom, gadd ikke å svare for begge måtene :p Men ja det pleier som oftest å fungere å bare ta ut og inn cdrommen av "dockingen".

Lenke til kommentar

klarte vist ikke og legge til bilde.....sorry :blush:

 

men jeg må inrømme av at jeg ikke har så lyst til og skru opp en lappis, hadde vel ikke klart det heller.....

 

prøvde og formatere(full format)

så var rommet der litt men datt plutselig ut

løse ledninger?

 

har MANGE spill jeg vil instalere, men inge CD-Rom

:cry::cry::cry:

Lenke til kommentar
klarte vist ikke og legge til bilde.....sorry :blush:

 

men jeg må inrømme av at jeg ikke har så lyst til og skru opp en lappis, hadde vel ikke klart det heller.....

 

prøvde og formatere(full format)

så var rommet der litt men datt plutselig ut

løse ledninger?

 

har MANGE spill jeg vil instalere, men inge CD-Rom

:cry:  :cry:  :cry:

9303039[/snapback]

Du må veldig sjeldent skru opp maskinen for å ta ut og inn cdrommen. Det finnes en skrue under ved cdrommen og så drar du bare cdrommen rett ut. Og inn igjen. Ingen ting ødelegges.

Lenke til kommentar
klarte vist ikke og legge til bilde.....sorry :blush:

 

men jeg må inrømme av at jeg ikke har så lyst til og skru opp en lappis, hadde vel ikke klart det heller.....

 

prøvde og formatere(full format)

så var rommet der litt men datt plutselig ut

løse ledninger?

 

har MANGE spill jeg vil instalere, men inge CD-Rom

:cry:  :cry:  :cry:

9303039[/snapback]

Du må veldig sjeldent skru opp maskinen for å ta ut og inn cdrommen. Det finnes en skrue under ved cdrommen og så drar du bare cdrommen rett ut. Og inn igjen. Ingen ting ødelegges.

9304418[/snapback]

Er ikkje vanskelig å skru utav ein cd-rom nei :)

Skrua ligg som oftast nesten midt på. Du ser hvilken skrue det er :) Er på linje med cd-rommen.

Og viss du lurte; Nei du mister ikkje garanti eller lignande ved å ta utav cd-rom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...