Gå til innhold

Mangler lader til Nikon D1


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har nettopp fått et Nikon D1 kamera. Dessverre så klarte ikke pappa å oppdrive en lader til det, så jeg sitter her uten lader og får ikke gjort noe! Hvis noen vet om noen steder det er mulig å skaffe en slik lader, kanskje noen har noe på lur eller hva som helst så hadde det vært konge! Sitter og sikler på kameraet mitt og bare venter på å få brukt det nå.

 

Batteriet er forresten av typen EN-4.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge fattern går det også ann å få tak i batteri-holdere som tar vanlige penlight batterier, og som har samme form som EN-4 slik at det passer inn i kameraet. Noen som vet noe om dette?

 

Og ja, 2-3 tusen for en lader er vel litt i overkant :<

Lenke til kommentar

MH-19 løsningen vil vel koste omtrent 1000 kr, alt i alt. Det er heldigvis relativt billigere enn MH-16 laderen! Det er helt klart en mulig løsning på problemet mitt.

 

Men en AA-adapter drevet på ordentlige og oppladbare batterier burde ikke være noe problem? Fattern har en del oppladbare AA batterier til overs også (han er da pressefotograf :p ) Vil det gi bedre ytelse enn vanlige "søppel"-batterier fra f.eks. Duracell?

Lenke til kommentar
MH-19 løsningen vil vel koste omtrent 1000 kr, alt i alt. Det er heldigvis relativt billigere enn MH-16 laderen! Det er helt klart en mulig løsning på problemet mitt.

 

Men en AA-adapter drevet på ordentlige og oppladbare batterier burde ikke være noe problem? Fattern har en del oppladbare AA batterier til overs også (han er da pressefotograf :p ) Vil det gi bedre ytelse enn vanlige "søppel"-batterier fra f.eks. Duracell?

9295979[/snapback]

Ja, det vil det. Det kommer jo litt ann på hva de adapterene koster, men det blir nok billigere når du har lader og batterier. Du vil likevel neppe få samme effektivitet som med det vanlige batteriet.

Lenke til kommentar
Sjekket prisen på den nå, ca 3200,-... sykt!!

9296554[/snapback]

Det sier jo sitt om prisene på ekstrautstyr/reservedeler i Norge at MH-19 koster 2998,- fra Interfoto og ca. $65 ny på ebay....

9296613[/snapback]

 

 

Kan jo nesten få en "ny" nikon d1 for den prisen....

Lenke til kommentar
Legg inn en annonse for kjøp på foto.no/bruktmarked. Jeg fikk tak i en i fjor til kr. 250,- + frakt.

9296865[/snapback]

Det er en særdeles god idè. En god del proffer sitter på kasserte kameraer, men laderen ligger ofte fremdeles i skuffen. Det er i alle fall verdt et forsøk. Selv hadde jeg nok kjøpt den laderen på ebay, men det er fordi jeg er både utålmodig og lat :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...