Gå til innhold

splitter til lcd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
uhm det ble andre veien

 

Vet matrox har en dings som gjør at du kan splitte skjermkortsignalet i to men det er nok ikke dette du er ute etter. Tror du rett og slett trenger et skjermkort til for å få flere skjermkortutganger.

9297485[/snapback]

Hvordan blir dette? Jeg har to utganger på skjermkortet mitt, vil begge skjermene vise det samme, vil de utfylle hverandre eller kan jeg bruke den ene skjermen til noe og den andre andre ting?

Lenke til kommentar
Hvordan blir dette? Jeg har to utganger på skjermkortet mitt, vil begge skjermene vise det samme, vil de utfylle hverandre eller kan jeg bruke den ene skjermen til noe og den andre andre ting?

9299098[/snapback]

 

Blir enten clone (viser samme bilde på begge)eller dual view(skrivebordet "strekkes" over begge skjermene).

9299150[/snapback]

Ok.

Lenke til kommentar

Nei den kan ikke brukes, matrox har en løsning men den gir lav oppløsning på skjermene og koster litt over tusen kroner. Evt så kan du sjekke om laptoppen har en dockingstasjon med to skjermutganger eller om den støtter to skjermer med dockingstasjon. Det vil være billigere, men er usikker på hvor vanlig det er. Docking koster vel under tusenlappen

Lenke til kommentar
Nei den kan ikke brukes, matrox har en løsning men den gir lav oppløsning på skjermene og koster litt over tusen kroner. Evt så kan du sjekke om laptoppen har en dockingstasjon med to skjermutganger eller om den støtter to skjermer med dockingstasjon. Det vil være billigere, men er usikker på hvor vanlig det er. Docking koster vel under tusenlappen

9300842[/snapback]

så i utgangspunktet er matrox en dårlig løsning?

Lenke til kommentar

Kommer ann på skjermen, men lcdskjermer vil gjerne kjøres i native oppløsning som er mye høyere og laptoppen klarer kanskje ikke å gi matroxdingsen den høye oppløsningen så ja det er nok en dårlig løsning for deg.

 

Var en annen som spurte om det tidligere og jeg kom nå på at jeg har sett at asus en gang i tiden fremover planlegger å muligens lansere et eksternt skjermkort, men dette er høyst usikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...