Gå til innhold

Silverado VS Silent twin??


ZoLaMont

Anbefalte innlegg

Hei! Som topicen sier så lurer jeg på om det vil lønne seg for meg å oppgradere kjøleren min.. Jeg har en Silverado som begynner å bli noe støvete, med dårlige lagere.. Kjører viftene på 8 volt, synes de bråker endel, cpu ligger på rundt 56 grader (xp 1800) kan jeg forvente mindre støy fra silent twin??

 

-takk-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde silverdo kjøleren og ble plaget med at den ble full av støv. etter hvert synes jeg at den bråkte mer og at temperaturen steg. men etter jeg gjorde den ren ble den nesten god som ny!

 

har ikke testet silenttwin, så jeg ikke om den er bedre eller ikke..

Lenke til kommentar

Offpro!! Hva brukte du får å rengjøre siveradoen?? det er jo veldig små riller i viftene.. Hvilken temperatur ligger du på og hvilken prossessor har du?

 

Noen som vet om det er mulig og senke farten på silent twin, ved hjelp av motstandere?? Kanskje de samme som følger med Silverdoen??

Lenke til kommentar

Det er fullt mulig å kjøre ned hastigheten på silent twin. Kan f.eks. gjøres ved å sette på en motstand eller ved å koble vifte på 7volt fra PSU.

 

Men hvis du først skal kjøpe ny kjøler så vil jeg ikke anbefale silent twin, da den virker veldig svak. Kjøp heller en mcx462/pal8045/ax7 og sett på ei rolig 80mm vifte. Det blir litt dyrere, men tro meg, det er verdt det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...