Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny Pc i deler, maskinen vil ikkje starte


Anbefalte innlegg

Har kjøpt drømmepc i deler med Amentio, og fekk satt sammen siste delane idag. Prøvde om den ville starte,og den gjekk i ca 10 sekund og så slo den seg av og såstarta den igjen og alt gjentek seg, om att og om att og om att.... og eg får aldri noko på skjermenHar hatt den inn til lokal dataguru på expert som meiner det enten er feil på prosessoren eller hovedkortet!!! Grøss og gru :no: Må ta kontakt med Amentio imorgen for å høyre om dei kan hjelpe meg, for denne pcn må eg berre få opp og gå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
for meg høres det ut som cpuen eller noe er overopphetet.. har du sjekka tempen på den?

9289270[/snapback]

Nei den kommer aldri så langt. Får ikkje bilde. Den tar ein pre-post runde men får aldri til å poste. Har enten fått noko med feil på eller gjort noko gale under montering. Trudde eg var så forsiktig :ermm:

Lenke til kommentar
Er kjøeribber montert riktig?

Har du benyttet kjølepasta?

Er alle vifter igang?

Kan du fortelle oss hvilke deler maskinen din består av?

9289317[/snapback]

Alle vifter virker, har brukt kjølepasta og det var ein boxed vifte som følgde med.

Og dei er

PSU-INTEL CORE 2 DUO E6850 3.00G 4MB 32BIT (BX80557E6850)

 

HK-MSI Mainboard S-775 i975X ATX 2xPCI-E Audio GbLAN 1349 SATA-II Raid Retail (975X PLATINUM PE)

 

 

Harddisk-SAMSUNG Harddisk 320.0GB 7200RPM SATAII 3.0Gbps 3.5" NoiseGuard SilentSeek 16MB NCQ (HD321KJ)

 

 

CDspiller- SAMSUNG DVD Recorder 20x +R/+RW -R/-RW DVD-RAM Black Bulk With Nero Software (SH-S203B/ BEBN)

 

 

Minne-OCZ TECH OCZ NvidiaSLI XTC 2048MB DDR2 PC6400 KIT (OCZ2N800SR2GK)

 

 

Skjermkort-PINE/XFX GeForce 8600GT 540M 256MB GDDR3, (PVT84JUDF3)

 

+ at eg har kjøpt eit Lian Li kabinett og ein chieftec gpu på 550 watt

Endret av voll
Lenke til kommentar
Pass på at minnemodulene sitter i riktige spor, uten minne vil du aldri få skjermkortet til å starte.

Er du usikker på hvor de skal sitte kan du ta ut alle untatt en, og prøve den i alle sporene.

9289353[/snapback]

Det har eig ikkje prøvd, kanskje det?? Dei står i dei 2 første spora som har samme fargekode

Lenke til kommentar

Som feks p965 brikkesettet så trengs det antageligivs en BIOS update bare, så vil den støtte den nye CPUen. Hadde vært flott om du kunne lånt en s775 cpu av noen for å flashe til nyeste. Jeg vet ikke 100% at den vil støtte E6850, for lat til å google det nå..men regner sterkt med det.

Lenke til kommentar
975 chipsettet støtter ikke 1333 bus orginalt, det er kanskje noen hk produsenter som har gitt ut bioser som støtter dette, men ikke msi.

 

Skal du være helt safe så bytter du til http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=335512  Det er siste Intel chipsettet som er ute, støtter 1333 og alle nye og kommende cpuer.

9289642[/snapback]

Takker for hjelpa alle sammen. Hadde kanskje ikkje oppdaga dette sjølv. Får nok bite i det sure eplet i morgon og bytte ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...