Str1fe Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 (endret) OK, her er problemet; Jeg smekket sammen en side som så ut til å fungere helt til jeg la inn: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> Når dette er lagt inn kan jeg plutselig ikke sette width på div-er. Nå er det jo alltids en mulighet å bare kutte ut !DOCTYPE, men vil gjøre det skikkelig og få den validert osv.. Så jeg ber om hjelp til å finne ut hva jeg gjør feil. index.html Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="css.css" /> <title> lael </title> </head> <body> <div class="container"> <div class="banner"> <h1> Teh webpaeg </h1> </div> <div class="links"> <br /> <a href="#"> Home </a> <a href="#"> Home </a> <a href="#"> Home </a> <a href="#"> Home </a> <a href="#"> Home </a> <a href="#"> Home </a> <a href="#"> Home </a> </div> <div class="content"> <h2>Content</h2> <p> blabnlad fadsjfkad fads f asdlfjasdf we fw efiaewf awef waef aiewofaew. sdalfjadf. </p> </div> <div class="footer">lol </div> css.css Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor h1 { padding: 60px; } h2 { margin-left: 10px ; color: white; } p { padding: 3px; font-size: 12; } body { text-align: center; } div.container { margin: auto; width: 600px; } div.banner { background-color: #3399FF; width: 600px; height: 180px; border-bottom: 1px solid white; } div.links { background-color: #99CCFF; width: 149; height: 500; float: left; text-align: left; display: block; } div.content { background-color: #99CCFF; width: 450; height: 500; float: right; text-align: left; } div.footer { background-color: #3399FF; clear: both; width: 600; height: 25; border-top: 1px solid white; } a { text-decoration: none; font-weight:bold; padding: 3px; background:#99CCFF; display: block; border-bottom: 1px solid #6699CC; border-left: 1px solid #6699CC; } a:hover { border-color: #99CCFF; background: #6699CC; } a:link { color: #FFF } a:visited { color: #FFF; } a:active { border-color: black; background: #6699CC; } Her er screenshots av siden med og uten doctype: Med Doctype Uten Doctype Endret 15. august 2007 av Rawmeat
yinyou Skrevet 15. august 2007 Skrevet 15. august 2007 Ser du ikke har skrevet in [px]... noen plasser.
Str1fe Skrevet 15. august 2007 Forfatter Skrevet 15. august 2007 ah, vel det var en skikkelig dum feil av meg, burde sett det. Men takk, det virket nå =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå