Gå til innhold

Problemer med Intel PRO/Wireless 3945


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg bærbar i går og forestilte meg at dette trådløskortet skulle funke greit i Ubuntu, men nettet driver og detter ut hele tida, særlig når jeg prøver å laste ned ting. Rekker kanskje å laste ned et par MB av gangen og så forsvinner det..

 

Styrken på nettverket ser helt grei ut og har ingen problemer med den stasjonære maskinen min, så jeg mistenker at det er noe dritt med driveren (ipw3945).

 

Noen som har erfaringer her? :)

 

Vurderer å kjøpe det her i tillegg om Intel-greia er håpløs: http://datakjeden.no/vareinfo.asp?bID=4&va...arenr=&sm=10279

 

EDIT: Ser ut som at det er litt mer stabilt etter at jeg kutta ut "Scan for available services ... ", men hastigheten er fortsatt piss. Ca. 100kB/s fra Ubuntu-pakkebrønnene :S

Endret av spock84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke sikkert dette hjelper deg.. men here goes:

 

Jeg hadde også problemer med mitt 3945abg - med en D-Link DIR-655 router og wpa2. Jeg opplevde signaldrop og disconnects ganske ofte, men det løste seg etter en firmwareoppdatering på routeren. WLAN fungerer flott nå. (ubuntu feisty, ipw3945).

Endret av humbuq
Lenke til kommentar

Hvilken versjon av ubuntu kjører du?

 

Edgy hadde litt problemer med intel wireless pro... Hadde det selv :thumbup:

 

Men Feisty fawn skal nå være out of box med det trådløse kortet, så i grunnen skal det ikke være problemer med det...

 

Sjekk om du kan få tak i andre programmer i ubuntu som kan overstyre det trådløse kortet ;)

Endret av Pipe-snipe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...