Gå til innhold

sende maskin med posten?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal flytte til england og lurer på åssen jeg skal få med meg maskinen min. Det er et Thermaltake Soprano Miditower, veier 15 kg med innhold.

 

Kan jeg sende det i posten? Tingen er at jeg ikke lenger har originalemballasjen til kabinettet, og jeg vet ikke helt åssen jeg skal få pakket det godt nok.

 

Trenger man antistatisk pose rundt?

 

Er det noe sted man kan få tak i originalesken?

 

 

Håper dere kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husk for all del på å løsne eller sikre CPU kjøler om denne er av en betydelig størrelse/vekt!

9271137[/snapback]

 

 

hva mener du med det?

9271172[/snapback]

Det han mener er at CPU-kjøleren i mange tilfeller er såpass stor/tung i forhold til festet som holder den, og at festet derfor kan ryke dersom PCen utsettes for støt/hardhendt behandling som det gjerne gjør med posten og andre transportører.

 

Jeg ville dessuten tatt ut harddisken og tatt den med i håndbaggasjen med mindre du har en full backup av viktige data. Det er nemlig ikke så rent sjelden at pakker forsvinner, og DHL og andre transportører er ikke mye bedre enn posten i så måte

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Jeg tok fly til danmark med den gamle stasjonære pcen min en gang skulle på lan, da tok jeg den med innhold ga f... i å skru ut noe, bare tepper og en pute over og under kabinettet også brukte jeg stropper for å "stroppe fast" kofferten så reise jeg.

 

De tok den den normale koffert veien, men siden du har ett thermeltake så tåler det kabinettet et del, ta deg turen ned på ica og skaff noen esker legg et par tepper rundt kabbinettet så godt du kan, bobleplast, og klipp og teip papeskene utenpå, så skriver du at det er glass eller noe på den.

 

Er smart skru av det som er veldig tungt inni kabinettet, jeg spurte på gardemoen om det var noen luke der man kunne levere ting som man måtte være forsiktig med, det var det ikke, men på kastrup i danmark var det en slik ordning.

Endret av Thyrfing17
Lenke til kommentar

Det du burde er å sikre alt i hele kabinettet, ideelle hadde vært å ta ut alt og pakke det godt inn i bobleplast hver for seg, og så pakke kabinettet godt inn. Uansett hva du skriver på pakka må du regne med røff behandling hos posten under sorteringa.

 

Prisen på å sende den vil være på 370 kroner. 220,- grunnpris og 10 kroner pr. kilo.

Lenke til kommentar
Over mitt lik om jeg ville sendt pakken med posten!

 

Da ville jeg heller solgt den, og kjøpt ny når jeg hadde kommet fram.

9271704[/snapback]

 

 

jeg vet, jeg har tenkt på det samme, men nå er det 12 dager til jeg reiser. og det er babyen min jo, vil ikke selge den.

 

så jeg tenker på å ta ut delene, pakke de inn og putte i kofferten min... håndbagasjen tenker jeg. iallefall harddisk, ram, skjermkort, ram og prosessor....

Lenke til kommentar

du får nok ikke med deg ram og cpu i håndbagasjen din på flyet.

Men gjør følgende:

 

-Skru av kjøler hvis denne er stor og tung.

-Se til at hdd, skjermkort og andre mystiske deler sitter godt.

-Pakk hele kabinettet inn i bobleplast (2-3 runder med middels store bobler.2-3cm i diameter) og stram godt med tape.

-Pakk så rundt med en dundyne eller 2

-Se om du får dette oppi en stor og HARD koffert og send denne som spesialbagasje på flyet. Det kunne jo kanskje lønne seg å kjøpe en ny koffert for å få hele sullamitten neddi.

 

Dette vil jeg anta skulle gå meget greit. Spesialbaggasje på fly er uansett tryggere enn posten.

 

Lykke til.

 

-Thelle-

Lenke til kommentar
du får nok ikke med deg ram og cpu i håndbagasjen din på flyet.

Men gjør følgende:

 

-Skru av kjøler hvis denne er stor og tung.

-Se til at hdd, skjermkort og andre mystiske deler sitter godt.

9272091[/snapback]

Det er ikke noe som skulle tilsi at man ikke får ha med RAM og CPU i håndbagasjen, men jeg ser ingen grunn til å ta det ut. Hvis HDD inneholder personlige/umistelige data ville jeg heller tatt ut den og tatt den med i håndbaggasjen. Det greieste er antakelig sikre evt. demontere kjøler og pakke PCen godt inn og sende den som spesialbaggasje, så får du den (forhåpentligvis) når du kommer frem.

Lenke til kommentar
Vel. Jeg vet at de tar løse rambrikker på gardemoen. Jeg minsta min "nøkkelring" (en sd-ram 512 brikke). Fordi den hadde skarpe kanter. Den lå i sekken sammen med en bærbar pc.

-Thelle-

9279966[/snapback]

Hva med nøklene da, er ikke de skarpe også? Utrolig, hva blir det neste? Lange negler er jo også "farlig". Det må bli obligatorisk negleklipp ved sikkerhetskontrollen (og da må det gjelde både hender og føtter). :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...