Gå til innhold

Spill PC til under 10k


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå er ikke lønninga langt unna, og jeg har regnet ut at jeg vil bli utbetalt mer enn forventet! Siden PC'en alikevel tok kvelden for noen dager siden, så tenkte jeg å investere i nye deler! Problemet er at det begynner å bli et par år siden jeg var "inn" i datakomponentverdenen, så jeg trenger litt hjelp til å velge nye deler!

Jeg skal ikke overklokke, tweake eller surre rundt. Jeg vil ha en god, stabil PC som er god nok til å kjøre dagens spill på et brukbart nivå.

 

Deler jeg har fra før:

 

OCZ 520W PSU

Harddisker

Tastatur/mus

Skjerm

 

Så det jeg da trenger:

 

HK

CPU

Skjermkort

RAM

 

Deler jeg har kikket på:

 

Hovedkort

 

CPU

 

Skjermkort

 

RAM

 

Ser dette ut som et greit system? Kom gjerne med synspunkter! :)

Endret av Tobe__
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkortet er det jo ikke store forskjellen på, er jo samme tingen. Prosessoren yter vel en 10-12% mer i stort sett alle spill. Rambrikkene og hovedkortet er bra mye bedre enn det du hadde. Begge er gode kandidater til overklokking forsåvidt hvis du bare gidder.

Endret av Kpg
Lenke til kommentar

Eg gjer det enkelt, og linkar til PCen eg bestilte sist veke.

 

Eg har enno ikkje fått den, så eg veit ikkje korleis systemet yt enno, men eg vil tru (blant anna frå feedback på forumet her) at den burde yte godt på dagens og morgondagens spel. Eg hadde forøvrig same prissjikt som deg.

 

Denne PCen har 4GB lavlatency-RAM og eit grafikkort som eg vil tru sparkar frå seg. CPUen er den eg følte gav mest ytelse for pengane, og HK er framtidsretta, med støtte for framtidige 45NM-CPUar og DDR3-RAM. Det einaste eg har å utsetje (så langt), var bundlen til grafikkortet, som var ikkjeeksisterande (drivarar, WINDVD og noko anna hogg..).

 

Eg gjekk for denne løysinga med tanke på god ytelse i spel, men også for å kunne drage tunge applikasjonar som Photoshop, 3Dstudio MAX og Adobe Premiere utan å slite for mykje.

 

Edit: Forskjelen på dei likt specca grafikkorta frå forskjellege leverandørar går omtrent kun på bundle og kva klistremerke som er festa på vifta. Enkelte leverandørar har også gått for litt "fancy" viftedesign, utan at det gjer noko som helst for ytelsen. Sjølv likar eg godt designen på Club3D sine kort. Enkelt og stilreint. :)

 

Diverre var det ingen som hadde desse inne på lager då eg skulle bestille, så eg gjekk for Gainward sitt identiske (dog litt styggare) kort.

Endret av lappado
Lenke til kommentar

lappado, takker for utdypende svar!

 

Så at du hadde lagt til Vista på handlelista di. Der sparer hvertfall jeg en tusenlapp ;)

 

Noen som kan argumentere for/imot forslagene som er postet? Ikke det at jeg ikke stoler på de som har postet, men greit å få flere meninger om samme sak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...