Gå til innhold

noen problemer med roland cube 30x


sanesociety

Anbefalte innlegg

Hei jeg har kjøpt en roland cube 30x og en squier affinity strat. den roland er en bra forsterker men jeg klarer ikke å få en lyd med høy frekvens. jeg har prøvd ganske mye men jeg finner ikke det. så hvis det er noen som har en roland cube 30x det hadde vært veldig fint hvis du kunne forklare meg hvordan å gjøre det...

 

Tusen takk, Nick

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fire ting å tenke på.

 

1. Gitaren din har tre pickuper, og en pickupvelger til å sjalte mellom dem. Pickupen nærmest stolen gir mest diskant. (Diskant = de høye frekvensene.)

 

2. Gitaren din har tre knotter. Den nærmest strengene er volumkontrollen, de to andre er tonekontroller. Du får mest diskant om de står på 10, minst om de står på 0.

 

3. Forsterkeren har tre tonekontroller, en for bass, en for mellomtone og en for diskant. Den for diskant er merket "TREBLE". Jo mer du skrur opp sistnevnte, jo mer diskant får du.

 

4. Forsterkeren har simuleringer av ulike forsterkermodeller. Noen av dem vil komprimere lyden når du skru opp mye gain. Da forsvinner en del av diskanten. Prøv deg fram med forskjellige varianter.

 

Om ingenting virker, kan det være noe galt. Da får du få noen til å se på det. Har du kjøpt dette i en butikk der du bor så ta det med innom å be de forklare deg det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...