Gå til innhold

GF ti4600 med redusert ytelse! AGP status av! Problem!


tv-freak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se i manualen som brand ga linken til.

Etter å ha bladd fort igjennom:

S. 31.AGP IRQ LINE X . Jeg ville ha prøvd å disable denne om den står på . (Isa-porter er foresten noe herk.)

S. 39 Shared PCI Master asignment Denne ser mystisk ut. Hva står den på? Jeg ville ha satt den til VGA.

S. 40. Omtrent det samme. PCI slots configuration. Bus master.

Sett den til: Disabled om den står på.

 

Prøv en av disse om gangen.

Still den dertter tilbake for så å prøve neste. Jeg villle først ha prøvd den på s. 39 deretter s. 40. S. 31 ville jeg ha slått av for godt dersom jeg ikke hadde noe der. Har du? Det er den nederste porten. Ja, den lange nederst mot gulvet i et stående kabinett.

Deretter ville jeg ha prøvd komb. av s.39/40.

 

Igjen. Lykke til! Og post resultatet. :woot:

Lenke til kommentar

Denne biosen: http://manuals.fujitsu-siemens.com/PCSWDOC...900-Z406-UK.pdf er ikke den jeg har. Så det er noen av innstillingene som ikke er der.

 

Denne biosen: http://manuals.fujitsu-siemens.com/HOMEPC/...0EC/wt70-ec.pdf er riktig. Jeg har 1 CNR slot, 5 PCI og 1 AGP. Ikke noe ISA.

 

Nå prøver jeg å sette på cache på det som har med video å gjøre så tar jeg en 3dmark test.

Lenke til kommentar

Hei igjen. Ja, da har du funnet ut hvilket HK du har. Dvs. du får takke Brand for det.

Men jeg tror du skal gå til s. 58 Init display first. Sett den til AGP.

Og igjen - dersom du ikke har gjort det - s. 55. la AGP aperture size stå på default verdien; 64Mb

 

Ser inom litt senere i kveld for å se hvordan det går for deg.

Lenke til kommentar
Hei igjen. Ja, da har du funnet ut hvilket HK du har. Dvs. du får takke Brand for det.

Men jeg tror du skal gå til s. 58 Init display first. Sett den til AGP.

Og igjen - dersom du ikke har gjort det - s. 55. la AGP aperture size stå på default verdien; 64Mb

 

Ser inom litt senere i kveld for å se hvordan det går for deg.

 

Init display first er på AGP og AGP aperure size er på 64mb. Jeg har satt på det som er av cache. Men ingen forbedring.

 

Du vil vel helst kjøre med Detonator drivere. 41.09? Hva mener du? Hvordan fungerer systemet nå? Dårlig ytelse. Får du ytelsen du ønsker? Ikke i det hele tatt!

Fred.

 

Hva er forskjellen på nVidia 41.09 og Detonator XP?

Jeg har nVidia 41.09 men RivaTuner sier Detonator XP. Merkelig.

Lenke til kommentar
41.09 er betegnelsen på de siste detonator driverene. At det står detonator XP betyr bare at du drivere for WinXP, men du har nok 41.09.

Får du fremdeles beskjeden "agp status: off" ? Ja.

Fred.

 

Tror jeg testet å laste driveren fra cd'en først men kan prøve igjen.

 

Det er ikke noe driver fra cd'en slik som innstall filen som jeg lastet ned for å oppgradere. Den skal oppdage det automatisk og så ligger det filer klare til å laste på cd'en for windows.

 

Men dette AGP:off tullet er vel en "knapp" som ikke er på, enten på hovedkortet eller software.

Lenke til kommentar

Det er biosen din som skal registrere at du har et agp-kort installert. Det har den vel også gjort, men siden du ikke får brukt agp funksjonen så kan det jo være flere ting som vakler. Har du prøvd å avinstallere driverene dine , så fysisk avinstallere kortet, og så installere det på nytt?

Siden du nå har fått inn den siste biosen så prøv å installere kortet på nytt.

Fred. :-?

Lenke til kommentar
Det er biosen din som skal registrere at du har et agp-kort installert. Det har den vel også gjort, men siden du ikke får brukt agp funksjonen så kan det jo være flere ting som vakler. Har du prøvd å avinstallere driverene dine , så fysisk avinstallere kortet, og så installere det på nytt?

Siden du nå har fått inn den siste biosen så prøv å installere kortet på nytt.

Fred. :-?

 

Ok. Har litt liten tid idag. Skal gjøre det imorgen.

Lenke til kommentar
Tror ikke du får orden på dette uten å se etter riktige instillingene i biosen. Se etter alle instillinger med AGP og VGA. Har du f.eks. noe som heter primary VGA valg der du kan velge mellom AGP eller PCI? Det er tydelig at maskinen din behandler kortet ditt som om det sto i en PCI port.

Og er noen valg der som du lurer på går det jo an å spørre her på forumet hva de innbærer.

 

Og en annen ting. Er du sikker på at kortet sitter riktig med god kontakt i AGP porten?

Riktig innstilt skal Rivatuner i AGP fliken vise:

AGP transfer 4X

Sideband Adressing ON

Fast writes ON

 

Dersom du tar turen innom biosen og forsøker deg frem der, så sett da ned graphic aperture size til et rimelig nivå: 64 MB f.eks.

 

En annen mulighet du har er å nullstille CMOS til defaultverdiene, og da burde maskinen din (biosen) kunne detektere riktige korttilknytninger etc. ved oppstart. Mulig biosen kommer opp for at du skal kunne still inn riktig prosessor.

 

Lykke til videre!

 

Det er noe her tror jeg. At den behandler den som en PCI port høres sannsynlig ut. En PCI port går tregere enn en AGP port, så derfor kanskje den reduserer hvor fort pakkene kan sendes, derfor den står som AGP off.

Bare teori.....

Lenke til kommentar

Kan det være en IRQ konflikt?

 

I maskinprofiler står det ingen konflikt på nVidia GF ti4600 men vis jeg trykker enhetsbehandling i egenskaper for system og trykker på den lille maskinen så kommer det opp alle tildelte IRQ'er:

11 ACPI IRQ Holder for PCI IRQ-styring

11 ACPI IRQ Holder for PCI IRQ-styring

11 ACPI IRQ Holder for PCI IRQ-styring

11 Intel® 82801BA/BAM Universell USB vertskontroller 2

11 Intel® 82801BA/BAM Universell USB vertskontroller 1

11 VIA OHCI-kompatibel IEEE 1394-vertskontroller

11 Accton EN1207D-TX PCI Fast Ethernet-kort

11 NVIDIA GeForce Ti 4600

 

Er det for mange ting på en IRQ? Har hørt på forumet at skjermkortet burde være på en egen. Og på "summary screen" når jeg slår på pc'en står det masse enheter og IRQ'en dems. I midten av lista står det Input Device: IRQ=NA

 

Er dette noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...