Gå til innhold

Bose Triport IE - Gode øreplugger til <1000kr?


TwiiK

Anbefalte innlegg

Kom i en krangel på kontoret der jeg mente at med øreplugger fikk man som oftest hva man betalte for mens en kompis mente at disse eller disse (ikke helt sikker på hvilken modell han har) spiller bedre enn flust av øreplugger opp til 1000kr som han har prøvd.

 

Jeg har ikke prøvd allverden, men synes Koss "The Plug" og noen av de "In ear" ørepluggene til sony spiller mye, mye bedre. Derfor har jeg lyst til å kjøpe noe som spiller så bra at han ikke kan nekte på det. :p

 

Fant Bose Triport IE på komplett.no hvor de har fått 5 stjerner over hele linja samt en anmeldelse i nettavisen hvor de også fikk full pot.

 

Likevel ser jeg ikke en eneste tråd om de fra før. Er dette et bra produkt eller kan dere anbefale meg noen bedre øreplugger til under tusenlappen? Er også en fordel om de har den på komplett for da kan jeg kjøpe rett fra leverandør og spare en del.

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

lol.... koss the plug, da har du ikke hørt mye i verden lille venn :)

bose er overpriset piss... ok lyd men ikke til prisen. skal du ha skikkelige saker må du vekk fra norge og komplett ;) hotteste nå for tiden er future sonics atrio m5/m8, klarer du ikke overbevise vedkommende med dem så er det ikke noe håp ;)

Lenke til kommentar

De så jo ut som juling. :dontgetit:

 

Og eneste prisen jeg fant var på futuresonics sida hvor de koster 200 dollar - det dobbelte av de bosene.

 

Edit: De m8 er det styggeste jeg har sett faktisk. Jeg er ikke kresen på utseendet eller noe, men så stygt kan det bare ikke være. I allefall ikke til den prisen. :p

 

Edit2:

 

Sett litt rundt på cnet.com og funnet disse:

 

Bose Triport IE - Rating: 5.7

Sennheiser CX 300 - Rating: 7.3

Sony MDR-EX71SL/WK - Rating: 7.3

Future Sonics Atrio M8 - Rating: 7.3

 

De sonyene tror jeg faktisk er de jeg har prøvd. Og både de og Sennheiserne er jo billige tatt de 2 andre i betrakning. :/

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

cnet er mer eller mindre utenlansk tv2 hjelper deg... bare pisspreik all the way through ;) men cx300 er gode, får dem for 200 kr på ebay

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Jeg er ikke anti-Bose på noen måte, men jeg aner at Bose er temmelig overpriset, og at de lider av det samme som PortaPro, altså en temmelig kraftig bass, og mindre god lyd andre steder i frekvensspekteret. Ikke ta det for gitt at du får mye lyd for pengene når du kjøper noe som får god omtale av ikke-kvalifisert personell, stol heller på folk som kan lyd, og har hørt mer enn proppene som følger med MP3-spilleren og PortaPro.

(På mange entusiastsider anses Bose som satan selv, gjerne akkompagnert diverse ordspill ala "Laget Av Diverse Avfall".)

 

Sennheiser CX300 kjøpt på eBay (pass på at de er ekte) til 200kr er et røverkjøp, men om du vil bruke en tusenlapp, kan du ta en titt på Shure E2c/g eller E3c/g (g-modellene er ment for spilling, men hovedforskjellen er at de er litt mer basstunge og farget sort).

Etymotic kan være et annet merke som er verdt å se på.

Endret av Dradd
Lenke til kommentar
Jeg er ikke anti-Bose på noen måte, men jeg aner at Bose er temmelig overpriset, og at de lider av det samme som PortaPro, altså en temmelig kraftig bass, og mindre god lyd andre steder i frekvensspekteret. Ikke ta det for gitt at du får mye lyd for pengene når du kjøper noe som får god omtale av ikke-kvalifisert personell, stol heller på folk som kan lyd, og har hørt mer enn proppene som følger med MP3-spilleren og PortaPro.

(På mange entusiastsider anses Bose som satan selv, gjerne akkompagnert diverse ordspill ala "Laget Av Diverse Avfall".)

 

Sennheiser CX300 kjøpt på eBay (pass på at de er ekte) til 200kr er et røverkjøp, men om du vil bruke en tusenlapp, kan du ta en titt på Shure E2c/g eller E3c/g (g-modellene er ment for spilling, men hovedforskjellen er at de er litt mer basstunge og farget sort).

Etymotic kan være et annet merke som er verdt å se på.

9253964[/snapback]

 

Sennheiser CX300 bruker samme element som veldig mange in-ear propper bruker, blandt annet creative EP630 og tre-fire andre som jeg ikke husker navnet på. De bruker ikke samme som sony mdr ex71sl.

Lenke til kommentar
(På mange entusiastsider anses Bose som satan selv, gjerne akkompagnert diverse ordspill ala "Laget Av Diverse Avfall".)

9253964[/snapback]

 

Jeg kom over noen av disse ved en tilfeldighet, så for å få litt humor inn her:

 

Basic Overpriced Sound Equipment

Buy Other Sound Equipment

BOSE is a four letter word

Friends don't let friends buy BOSE

 

micke090: Riktig, burde nevnt det, da det er en del nettbutikker som fører Creative og ikke Sennheiser.

Lenke til kommentar

Play.com sennheiser cx 300

 

Det der må vel være en god deal? Fri frakt fra play.com og så mye som jeg handler der er jeg sikker på at jeg får den under tollgrensa dersom jeg ringer først. :)

 

Blir nok 300'ene. Orker ikke bruke skitmye dersom det ikke har så mye for seg. :p Går ikke an å si at sony øreplugger til 60kr er bedre enn noe som helst uansett. ;)

 

Edit: Hva er grunnen til den enorme prisforskjellen i Norge og utlandet? Gjelder dette andre ting? Har jeg ikke fulgt med? :p

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Play.com sennheiser cx 300

 

Det der må vel være en god deal? Fri frakt fra play.com og så mye som jeg handler der er jeg sikker på at jeg får den under tollgrensa dersom jeg ringer først. :)

 

Blir nok 300'ene. Orker ikke bruke skitmye dersom det ikke har så mye for seg. :p Går ikke an å si at sony øreplugger til 60kr er bedre enn noe som helst uansett.  ;)

 

Edit: Hva er grunnen til den enorme prisforskjellen i Norge og utlandet? Gjelder dette andre ting? Har jeg ikke fulgt med? :p

9254307[/snapback]

 

De pluggene jeg snakker om ksoter i hvert fall ikke 60kr, nærmere 3-400kr

 

EDIT: Du mente stardiskusjonen ja :blush: Ja må si meg enig der...

Endret av micke090
Lenke til kommentar
Play sender ikke elektronikk hit.

9254688[/snapback]

 

Det var da råttent gjort. :p

 

Angående prisnivået så er jeg klar over at vi tjener mer, men ørepluggene fra Sony og Bose koster til sammenligning mer eller mindre det samme her og i USA & England, samme gjelder Ipod og det meste annen elektronikk. Derfor jeg reagerte på at Sennheiserne var så billige. :)

 

Og ut ifra pricerunner.com og co.uk så koster Sennheiserene nesten det samme i butikk i USA og England som her i Norge. Derfor lurer jeg enda mer på hvorfor de er så svinbillige enkelte steder slik som Amazon.co.uk, play.com og ebay. :)

 

Og, Dradd, dersom jeg skal kjøpe de fra ebay - hvor? :p co.uk eller .com? Og det er jo 1000 selgere. Synes ebay er litt fishy så dersom du vet om en spesiell selger hadde det vært fint.

Lenke til kommentar
Hvordan er Creative i forhold til Sony?

Har egentlig kjøpt zen aurvana, men har ikke prøvd de ennå...

muligens bytte?

9255063[/snapback]

Om du tenker på Creative EP630 vs Sony MDR EX71SL så hadde jeg gått for sistnevnte, bassen er noe bedre på sony, pluss at lyden blir mer grøtete i EP630 enn i EX71SL. Og ja, jeg har prøvd begge med samme lydkilde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Play sender ikke elektronikk hit.

9254688[/snapback]

 

Det var da råttent gjort. :p

 

Angående prisnivået så er jeg klar over at vi tjener mer, men ørepluggene fra Sony og Bose koster til sammenligning mer eller mindre det samme her og i USA & England, samme gjelder Ipod og det meste annen elektronikk. Derfor jeg reagerte på at Sennheiserne var så billige. :)

 

Og ut ifra pricerunner.com og co.uk så koster Sennheiserene nesten det samme i butikk i USA og England som her i Norge. Derfor lurer jeg enda mer på hvorfor de er så svinbillige enkelte steder slik som Amazon.co.uk, play.com og ebay. :)

 

Og, Dradd, dersom jeg skal kjøpe de fra ebay - hvor? :p co.uk eller .com? Og det er jo 1000 selgere. Synes ebay er litt fishy så dersom du vet om en spesiell selger hadde det vært fint.

9255028[/snapback]

 

ipod og all elektronikk er billigere i usa enn i norge... hvor du får denne like prisen fra vet ikke jeg. noen ganger er et småting som er lik pris på pga store innkjøp herover, men hovedregelen er 1.5-2 ganger prisen i norge. noe som stemmer 100% med forskjell i lønn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...