stakkarn Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 Eksempel på "strekene": Bilde I går når jeg kom hjem så hadde disse "streke" kommet på skjermen. PC'n hadde da vel stått på i ca 1 døgn, men skjermen hadde på det lengste stått i si 5 timer (uten skjermsparer). Den var skrudd av fra i går ca kl 21:30 og til i dag 17:00. Strekene er der fortsatt. Det er en CRT-skjerm (gammel klump). Kan dette være at bildet har brent seg fast? Synes i tilfelle det er litt rart for strekene er bare på linjer der det er tekst eller noen ganger litt etter musa. Og skjermen har også stått på mange ganger mye lenger enn 5 timer før. Noen som vet hva jeg kan gjøre?
MaX [NOR] Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 Ser ingen streker jeg. Uansett sjekk kabler, prøv men en litt annen oppløsning på skjemen. Hvis problemet et skjemen og ikke skjemkortet kan du jo ta et bilde av det met et fotoapparat.
MadnL Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Har samme problemet. Skjermen er en Fujitsu Siemens flatskjerm. Vet overhodet ikke hva problemet kommer av, og det er sinnsykt irriterende=S Kjenner igjen beskrivelsen din 100%.
L O G I M A N Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 Kan ikke se noen streker her, så da er det mest sannsynelig feil på skjermen eller skjermkabel.
MadnL Skrevet 18. august 2007 Skrevet 18. august 2007 (endret) Jeg kan heller ikke se hans streker, men i følge beskrivelsen hans har vi nøyaktig samme greia. Hva kan jeg gjøre for å fikse problemet? Endret 18. august 2007 av Lyn-mads
nabbskall Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 Eksempel på "strekene": Bilde I går når jeg kom hjem så hadde disse "streke" kommet på skjermen. PC'n hadde da vel stått på i ca 1 døgn, men skjermen hadde på det lengste stått i si 5 timer (uten skjermsparer). Den var skrudd av fra i går ca kl 21:30 og til i dag 17:00. Strekene er der fortsatt. Det er en CRT-skjerm (gammel klump). Kan dette være at bildet har brent seg fast? Synes i tilfelle det er litt rart for strekene er bare på linjer der det er tekst eller noen ganger litt etter musa. Og skjermen har også stått på mange ganger mye lenger enn 5 timer før. Noen som vet hva jeg kan gjøre? 9250835[/snapback] Har du sjekket for virus? Virker isåfall mer sannsynlig for meg at det er enten harddisken, eller minnet som ikke er helt bra. Beklager off-topic, men hva heter det programmet som viser den ekstra "linjen" som du har over startlinjen?
L O G I M A N Skrevet 19. august 2007 Skrevet 19. august 2007 Det er et program som heter statbar. Et veldig fint program til oversikt, noe jeg også har brukt i mange år nå Hentes herfra: http://itpro.no/download.php?op=viewdownloaddetails&lid=843
stakkarn Skrevet 20. august 2007 Forfatter Skrevet 20. august 2007 Har ikke sjekket ordentlig for virus, men hvis det hadde vært minnet eller harddisken som ikke er bra ville det ikke vært sånn i spill, filmer, flashanimasjoner osv da? Hvordan kan jeg teste om minnet og hardisken er i orden? Begge to er forholdsvis nye så hadde vært greit å finne ut...
L O G I M A N Skrevet 20. august 2007 Skrevet 20. august 2007 Minne sjekker du med memtest86 Harddisken tester du med et utility fra diskprodusentens sider, evnt chkdisk i windows.
stakkarn Skrevet 21. august 2007 Forfatter Skrevet 21. august 2007 Kan du linke til programmet for å sjekke Harddisken? Skjønner ikke hvilket jeg skal laste ned. Jeg har denne harddisken.
stakkarn Skrevet 24. august 2007 Forfatter Skrevet 24. august 2007 Nå har jeg testet både harddisken og minnet, ikke noe feil med noen av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå