Gå til innhold

skrangel/flaff fra suben


Anbefalte innlegg

Da har jeg skrudd fast subben i kassa igjen og den spiller som bare det, uten noe ulyd. Så nå er jeg nesten fornøyd.

Det jeg har å utsette nå er at subben "ramler ut" noen ganger.

Når jeg spiller musikk eller ser på film, så virker subben helt død, men så plutselig så kommer den. Virker som d kan hjelpe å skru opp lyden en del.

Noen som har peiling på hva dette kan ha seg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg skrudd fast subben i kassa igjen og den spiller som bare det, uten noe ulyd.  Så nå er jeg nesten fornøyd.

Det jeg har å utsette nå er at subben "ramler ut" noen ganger.

Når jeg spiller musikk eller ser på film, så virker subben helt død, men så plutselig så kommer den.  Virker som d kan hjelpe å skru opp lyden en del.

Noen som har peiling på hva dette kan ha seg?

9283954[/snapback]

Ehh... det er nok ikke verre enn at du sikkert har satt sub-forsterkeren i «auto-power» eller noe lignende. Da må det til litt lydstyrke for å åpne forsterkeren igjen. Prøv å sett den på «on» hele tiden og se om det hjelper.

Lenke til kommentar
Da har jeg skrudd fast subben i kassa igjen og den spiller som bare det, uten noe ulyd.  Så nå er jeg nesten fornøyd.

Det jeg har å utsette nå er at subben "ramler ut" noen ganger.

Når jeg spiller musikk eller ser på film, så virker subben helt død, men så plutselig så kommer den.  Virker som d kan hjelpe å skru opp lyden en del.

Noen som har peiling på hva dette kan ha seg?

9283954[/snapback]

Ehh... det er nok ikke verre enn at du sikkert har satt sub-forsterkeren i «auto-power» eller noe lignende. Da må det til litt lydstyrke for å åpne forsterkeren igjen. Prøv å sett den på «on» hele tiden og se om det hjelper.

9289069[/snapback]

 

Autopower? Ser ikke noe slikt bak på subben jeg.

Lenke til kommentar
Autopower? Ser ikke noe slikt bak på subben jeg.

9289669[/snapback]

Neivel? Er det altså bare «ON/OFF» da, med andre ord? Ingen andre spennende knapper som kan gå på dette med å slukke automatisk?

9291517[/snapback]

Nope.

Kun ON/OFF.

Ellers så er det instillinger for Level, Phase og crossover freq...osv.

Lenke til kommentar

Nå har den helsikes kabelen røket igjen.

Hva i h******* er det som gjøre dette da?

Har ikke spilt noe høyt heller.

Sist gang subben var bra så jeg film, og den virka hele filmen igjennom, men når jeg skulle spille litt musikk idag, så slo den ikke i det hele tatt.

 

Håper virkelig en eller annen kan gi meg en teori på dette.

Lenke til kommentar
Er ikke bare ledningen som er for kort eller for dårlig lodda?

9326546[/snapback]

Joda, kan fort være det.

Ser ikke ut som at den er brent av iallefall, mere "slitt" av.

Det er isolasjon på ledningen som er blitt lodda på, så den er en del "strammere/hardere" enn den originale. Kan jo hende at den ble revet av enkelt og greit.

Skal få hifiklubben til å se på det på torsdag uansett.

Jeg blir så utrolig frustrert når ting går i stykker. Spesielt innen el-sjangeren :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...