preben9 Skrevet 9. august 2007 Skrevet 9. august 2007 (endret) Vurderer å kjøpe den nye iMac'en. MEN: Var introdusert til Apple sine produkter ved skolebruk (der vi bruker den ganske ofte) og er kjempefornøyd med Macbooken min! Men like før jeg begynte på skolen og fant ut at vi måtte lease en mac privat, kjøpte jeg meg en stasjonær pc. Fant ut at jeg rett og slett ikke har behov for så mye kraft, da jeg ikke er av gamer-typen. I tillegg syns jeg Mac stort sett gjør unna ting mye mer effektivt og man får gjort mye mer kreativt på den (ser man bort fra spillinga)-uten at jeg vil gå inn på den eviglange diskusjonen nå. PC'n er fra HP, en Pavilion m7495, snart ett år gammel, med specs som følger: - AMD X2 4200+ - 2 GB RAM - GeForce 7600GS 512mb skjermkort - "THX-sertifisert" 5,1-lydkort - Windows XP Mediacenter (mange som heller vil foretrekke dét enn Vista) - 250GB intern harddisk + 160GB ekstern (HP pc'n har en egen slot for denne, elegant måte å gjemme den bort på) - TV tuner - Innebygd trådløst nettverkskort (evt. med antenne for bedre rekkevidde) - Mediacenter fjernkontroll og mottaker - Microsoft Works pakke - etc. Tenker også på å lage en nice "bundle" med 20" skjerm fra Benq (FP202", 1680x1050, 600:1, 300cd/m2 og i samma slengen ta med Creative P580 5,1 høyttalere, kurrant lyd i de, god nok surroundlyd for de fleste, Logitech Desktop Microphone (fin mic, går i ett med pc-kabinettet) og 5 populære spill (ala The Sims 2, Battlefield 2 os.) Pc og skjerm er litt under ett år gammelt og knapt brukt, jeg falt for mac'en og har stortsett bare brukt den. Ville da erstatte min stasjonære media-pc mot en iMac (kanskje kjøpe den litt seinere så jeg får med Mac OS X Leopard-nye OS'en til Mac) eller bruker penga på noe annet fornuftig (mat for eksempel). Setter vannvittig stor pris om noen hadde vært ville til å gi en anslagsverdi på min aldri så dårlige PC-pakke. Hadde anslagsprisen vært fra rundt 10000-12000 passer det meg ypperlig, for det er nettopp det 20" iMacene koster! Eventuellt over det er kanskje å ta i? Endret 9. august 2007 av preben9
Gjest Slettet+432 Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 (endret) *snip* 9246606[/snapback] Du får nok ikke så mye for den når den er ett år gammel. Jeg kan tenke meg at denne ville kostet 8-10000 ny i butikken, men nå er den brukt, så da synker verdien med en gang. Tror du kan få kanskje 6-7000 for den. Kan vær jeg tar feil. Endret 10. august 2007 av Slettet+432
preben9 Skrevet 10. august 2007 Forfatter Skrevet 10. august 2007 *snip* 9246606[/snapback] Du får nok ikke så mye for den når den er ett år gammel. Jeg kan tenke meg at denne ville kostet 8-10000 ny i butikken, men nå er den brukt, så da synker verdien med en gang. Tror du kan få kanskje 6-7000 for den. Kan vær jeg tar feil. 9248270[/snapback] Men plusser man på full pakke med skjerm og høyttalere øker vel verdien?
Megnus Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 japp. . det burde den jo gjøre! Hvertfall noe.
ZyberZone Skrevet 10. august 2007 Skrevet 10. august 2007 Skjermen er kanskje verdt 1500? Høytalerne er ikke mange 100 kr. 5000 kr for selve PC'n er i overkant synes jeg. Kanskje 6000 tilsammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå