killmeister Skrevet 9. august 2007 Skrevet 9. august 2007 (endret) når jeg skal gjøre ferdig partisjoneringa kommer det opp en feilmelding som sier: intet rot-filsystem oppgitt.. rett dette opp i parisjoneringsmenyen. men hvordan?? takker for alle svar! Endret 9. august 2007 av killmeister
Jakob K Skrevet 9. august 2007 Skrevet 9. august 2007 Du prøver å installere Ubuntu med Alternative-CD-en, altså "tekstmodus"? Isåfall høres det ut som du må du sette en av partisjonene dine til å montere seg på / (root). Velg den partisjonene du vil bruke som hovedpartisjon for Ubuntu, trykk enter, og du skal få opp et bilde à la dette: Så sørger du får at Mount point er "/".
killmeister Skrevet 9. august 2007 Forfatter Skrevet 9. august 2007 det så ut til og gå bedre! men.. nå kom det opp The filsystem is bigger than its volume! ignore cancel hjelp
killmeister Skrevet 9. august 2007 Forfatter Skrevet 9. august 2007 slettet alle partisjoner som jeg ikke viste hva er så gikk jeg inn og valgte noe som skulle gå automatisk,ettersom den bruker "største ledige sammenhengende plass" ser ut til å funke nå... Eneste jeg nå gruer meg til er å prøve og starte det som forhåpentligvis enda ligger på maskinen... Lykkeønsker taes imot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå