Gå til innhold

Store MP3-filer på P1i


Anbefalte innlegg

Er det et kjent problem at denne telefonen håndterer store MP3-filer på en dårlig måte? Når jeg spiller av MP3-filer av lydbøker, som er på 30-35MB og har varighet ca. 74 min, fungerer ikke spoling lenger: Drar jeg spoledingsen og slipper den et sted lengre ute i filen hopper den bare direkte til neste fil. Er det noen som vet en måte å omgå dette på?

 

Oppdatering:

Jeg delte filen i to og lagret de første 30 minuttene som en CBR-fil. Denne ble like stor som hele originalfilen, men mobilspilleren håndterer den ihvertfall greit. Dermed kan det virke som om spilleren ikke håndterer spoling i VBR-filer skikkelig.

 

Oppdatering:

Videre forskning har vist at det ikke var VBR som satte kjepper i hjulene for telefonen. En CBR-fil med samme varighet fungerte like dårlig. Da virker det som 74 minutter er rent for mye for dingsen.

 

Konklusjon:

Resultatene av grundig forskning tyder på at medieavspilleren på P1i ikke håndterer 74 minutter lange filer -- uavhengig av bitrate og filstørrelse. Filene spilles av riktig, men forsøk på spoling i filen får spilleren til å hoppe videre til neste fil. Løsningen min ble dermed å dele hver fil opp i to, hver på ca. 37 min. Disse avspilles uten problemer, med spoling og alt. Hvor den faktiske grensen går for hvor lange filer spilleren takler kommer ikke frem av dette arbeidet, men kan være utgangspunkt for videre forskning.

Endret av toblix
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...