Gå til innhold

Fixe 3 red lights of death


ministrix

Anbefalte innlegg

En liten oppdatering fra meg også, har spillt masse de siste 4-5 dagene, uten problemer, men da jeg skrudde den på i dag lyste det rødt :cry:.

 

Gikk derfor til innkjøp av diverse skruer etc. og gjorde x-clamp MkIII modden,

la også på tynne heatpads på de to rambrikkene under gpu kjøleren samt monterte heatsinks på de to synelige.

Slipte også bunnen av kjølerene med 1200 papir for å få de så plane som mulig.

Krysset fingrene og skrudde på maskinen, fortsatt rødt.

Prøvde så hånkle trikset, men lot den kanskje ligge litt for lenge siden den skrudde av seg selv :roll:.

 

Startet den så opp etter avkjøling, fortsatt rødt, prøvde så forskjellige variasjoner med shims mellom kjølerene og hk'et uten at det hjalp.

På dette stadiet hadde jeg nærmest avskrevet konsollen, men tenkte jeg skulle sette på standard x-clampsa før jeg la bort konsollen for godt (på det tidspunktet ble hk'et ganske tøft behandla :w00t:)

 

Tenkte for morro skyld at jeg skulle skru den på en siste gang og da funka den jaggu meg :!:.

 

Så det virker nesten som om maskinen liker å bli behandla som dritt.

Kanskje alternative metoder som slag, spark etc. kan holde den gående en stund til :tease:

 

Uansett så er det vel i realitet kun ett spørsmål før hele dritten takker for seg, håper den holder til elite'en blir lansert.

 

Legger ved ett bilde av hk'et med pad's og heatsinks til rammen (hadde ikke smørt på kjølepasta enda).

 

minicimg0324wm4.jpg

Endret av MacBain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

min xbox klikka etter jeg lasta ned bioshock demoen, det er 3gang den klikker. har hatt den i 1år. er dritt lei hele 360 driten, er det flere som har fått d samma prob etter nedlastning av bioshock?skjermen stoppa,knittrer i lyden. 3 røde lys.men plutselig så får jeg kunn gått innn på dashbordet, ikke no mere etter d. ikke snakka med folk, ikke spilt, ikke en dritt før den begynner på nytt.

Lenke til kommentar
Fikk akkurat boxen tilbake fra Tyskland, de hadde ikke gjort noe da den var "fiklet" med. Leser denne tråden, men sitter igjen med inntrykket om at det er vanskelig å få en permanent fiks på saken, er det andre som har noen solskinnshistorier eller?

9302237[/snapback]

 

Var din boks åpnet ? ... ( eller moddet på noe slag slik at du har brutt garanti merket ?)

 

 

måtte du betale noe ?

 

eller bare sendte du den inn og de returnerte den uten at de hadde gjort noe ? ...

 

 

 

mvh

-Djgunnah

Lenke til kommentar

har ikke opnet xbox, men trur jeg fant feilen nå. prøvde håndkle-trikset , fikk brukt maskinen. men den klikket etter 2,3min. så satt jeg den medfølgende hd kabelen på vanlig oppløsning,ikke hd.næææææ, der funker den jo helt perfekt jo, satt den tbake på hd, da klikka d. men etter litt krangling med den møkka kabelen så fungerer den på hd. trur det blir en ny kabel på mandag. Prøv dette folkens føre dere sender den inn.

Lenke til kommentar

Har nå gjort yttligere modifikasjoner for å holde boksen kald:

 

- Gjorde 12v modden på talismoon viftenen (nå overdøver ihvertfall viftene dvd-drevet :D )

- Lagde en fan shroud av litt tykt papir, samt teipet igjen alle glipper slik av utsugingen av luften ble optimal.

Dette gjorde underverker med luftstrømmen (se bilde 2 av dopapir som blir sug inntil heatsinkene.

Uten denne modden var det ikke tegn til at luft ble dratt bort fra gpu blokken.

 

Ved spilling målte jeg ca 40.6c på gpu blokka og ca 36c på cpu blokka, luften bak ble målt til ca 35c, rommet holdt 25c.

 

Nå skal det sies att støynivået med 12v er ganske uholdbart i lengden (skal aldri nevne noe om PS3 støy igjen :innocent:).

Så neste steg blir å montere viftestyring med tempsesorer på både gpu og cpu.

Mulig jeg kutter bort alt metall og plast så viftene får fri bane ut også.

Regner med at maskinen vil klare og ligge på en 60c uten noe problem.

 

Ps. På bildene var vifta bare koblet opp til en ekstren 12v kilde, koblet den internt til dvd-rom'ens 12v før jeg skrudde alt sammen igjen :thumbup:.

 

minicimg0326co5.jpg

minicimg0327ju3.jpg

minicimg0328mt7.jpg

Lenke til kommentar

Har nå gjort yttliger modifisjoner:

 

-Monterte tilbake de orginale viftene (virker som om disse er av best kvalitet)

 

-Monterte en gammel viftekontroller jeg hadde liggenede.

 

-Monterte en temratursensor på GPU heatsink'en (hadde bare en ellers skulle jeg

montert en på CPU blokka også)

 

-Kuttet bort alt av metall og plast slik av viftene fikk fri utblåsning

 

 

Testet litt forskjellige tempratur senarioer før jeg gjorde meg ferdig med jobben:

 

-Med standardviftene koblet til det vanlige uttaket, uten "fan shroud" modden og uten kabinettet montert gikk tempraturen raskt opp mot 50c, jeg ville ikke la den gå høyere, så hvor høyt den ville gå etter ett par timers spilling tør jeg ikke tenke på :cry:.

 

-Med viftene koblet til viftekontrolleren med 12v spenning samt "fan shroud" og kabinett montert målte jeg 36.9c etter en times spilling.

Etter at jeg kutta bort alt metallet og plasten bråker de betydelig mindre også, men viftene overdøver fortsatt dvd-drevet.

 

-Når jeg skru viftene ned slik at de ligger på samme støynivå som dvd-drevet ligger temraturen på rundt 40-41c etter en times spilling.

Tipper spenningen på viftene da er ett sted mellom 7 og 9 volt.

 

En annen merklig ting er at når jeg spiller Forza 2 og setter i pause så går faktisk tempraturen opp ett par grader :hmm:, så fort jeg fortsetter å spille så går den ned igjen.

 

Er ikke rart disse 360'ene går i stykker med tanke på hvor varm den blir med standard kjølinga, tror ikke den ekstra heatsinken ms monterer vil bedre temraturene noe særlig drastisk, men det vil jo tiden vise.

 

Ps. Noen vet hvor jeg kan få tak i en tilsvarene tempraturmåler som jeg har brukt på bildene ? Eventuelt andre enkle målere?

 

minicimg0330qs6.jpg

minicimg0331pi7.jpg

minicimg0333ar8.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...