ludobadger Skrevet 8. august 2007 Skrevet 8. august 2007 Heihei. Ok det er årevis siden jeg har eid en Nokia og det er mulig dette er et skikkelig idiot spm men here goes... Da jeg skulle ta med meg kontakene fra min gamle sony over til min nye nokia kopierte jeg til sim kort, puttet sim kortet inn i den nye tlf, valgte "importer" og fikk tilsynelatende alle på plass. Men så merket jeg at når noen som jeg har i mine kontakter ringer meg så dukker bare nummeret deres opp i displayet på tlf, ikke navnet. Altså hvis jeg har lagret "Dama- nr 12345678" så forventer jeg å se "Dama" i displayet når det ringer, ikke "12345678"... På jobb fikk jeg akkurat en helt ny annen nokia modell (N60?) med bortimot identiske menyer men på den dukker navnet opp med en gang jeg lagrer et nr. Jeg klarer ikke å se at jeg gjør noe annerledes med min privat tlf og som dere kanskje skjønner så er det vanvittig irriterende at jeg bare får et nr opp hver gang det ringer. Noen som kan hjelpe meg med dette mon tro?
..Bjørnar.. Skrevet 8. august 2007 Skrevet 8. august 2007 Det problemet dukker visst som regel opp om man har dobbeltlagret kontakter. Så om et nr står lagret på flere kontakter vil ikke navnet, men bare nr dukke opp når denne personen ringer. Erfarte det en gang ved kopiering fra annen telefon. Hadde lagret "hjem" både under mutters og fatters og da dukket bare nr opp når de ringte meg.
ludobadger Skrevet 8. august 2007 Forfatter Skrevet 8. august 2007 Det problemet dukker visst som regel opp om man har dobbeltlagret kontakter. Så om et nr står lagret på flere kontakter vil ikke navnet, men bare nr dukke opp når denne personen ringer. Erfarte det en gang ved kopiering fra annen telefon. Hadde lagret "hjem" både under mutters og fatters og da dukket bare nr opp når de ringte meg. 9231740[/snapback] Takker jeg fikk det til ved manuell sletting av alle nummer på sim kortet. Mulig det var en tungvint løsning men det funker jo nå da i alle fall. Mener jeg husker at min gamle sony kunne velge om han ville hente kontakter fra sim eller tlf minne eller begge deler... Og hvorfor finnes det ikke en "formater sim" om det skal være på den måten? Bad nokia...
..Bjørnar.. Skrevet 8. august 2007 Skrevet 8. august 2007 Hm.. På min E61i går jeg på kontakter -> Sim-kontakter -> Sim-katalog -> Merk/fjern merking -> Merk alt -> slett Var ikke det en mulighet? Det med å bytte mellom SIM-katalog og telefonminne irriterer meg bare litt. Det som er SINNSYKT irriterende er at man ikke kan lagre kontakter på minnekortet og hente de opp derfra, bare kopiere en "sikkerhetskopi" til en backupmappe. Bra du fikk det til da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå