Gå til innhold

Da er handlelisten klar, utenom 1 ting...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skal du kjøre SLI med to 8800 GTX kort??

Hvis du ikke skal kjøre SLI i det hele tatt men du har valgt det hovedkortet

bare fordi.....så kaster du masse penger i dass...

Skal du ikke kjøre SLI så kan du spare 1200-1400 på et godt ikke SLI hovedkort..

Endret av Scortech
Skrevet (endret)
Er det 8 gb? Trodde det var 4gb eg :p. Ser ut som eg har gjort en feil :p . Kan du anbefale en Raptor disk? Eller kanskje en annen Harddisk? Kan du også linke til en kjøler for prossessoren.

Er det farlig med 8GB ram? Kjører de spillene bedre?

9230659[/snapback]

Det er nok åtte Gb du har valgt ja. To sett med 2X2Gb brikker.

En raptor-disk: Link - 73,4Gb, 10k rpm osv :)

www.Netshop.no er en veldig god og seriøst nettbutikk, leverer innen 3-4 dager, hverfall når jeg har bestillt..

9230796[/snapback]

Det kommer jo helt ann på hvor du bor i landet :) Men ja, Netshop er en veldig bra nettbutikk!

Skal du kjøre SLI med to 8800 GTX kort??

Hvis du ikke skal kjøre SLI i det hele tatt men du har valgt det hovedkortet

bare fordi.....så kaster du masse penger i dass...

Skal du ikke kjøre SLI så kan du spare 1200-1400 på et godt ikke SLI hovedkort..

9230886[/snapback]

Det er jo også mulig han vil oppgradere om noen år, til SLI. Og da er det jo greit å ha et kort som har SLI så man slipper å kjøpe nytt :) Selvom han kan spare litt på det, så ville jeg gått for et SLI-kort i dag. Men et Striker Extreme kort er jo dyrere enn andre SLi-kort, så han kan spare endel på det.

Men når jeg så på dette oppsettet for første gang tenkte jeg: Oij.. Dette er en som har og vil bruke penger på pc gitt :p

Endret av DJ Ovin
Skrevet

Det kan eg gjøre vet du :) . Men lurer på hvordan eg kan dele handlelisten med dere, i stedet for at eg tar bildet av den. Og så lurer jeg på hvordan jeg kan be Komplett sette sammen maskinen.

Takker for svar :).

Skrevet

Gå i prisguiden, legg varer til handlelisten din. Trykk vis for alle, oppdater og copy-paste linken hit.

Skrevet (endret)

Lager ei handleliste til deg. Siden du har satt opp handleliste til 22k gjør jeg også det.

Hva du mener nå? Jeg prøver altså å vise handlelisten på Komplett :p.

Et lite spørsmål, hva betyr det å kjøre SLI? Er det to skjermkort?

post-73188-1186610681_thumb.jpg

Endret av Dj_Arnleif
Skrevet

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=51481

Der er mitt forslag. Legg til OS til 1000kr ekstra. Har kjøpt 3 sett ram brikker(1gb hver). Var faktisk billigere enn i dobbelpakke :p

Mener du får mye mer pc for penga enn det du selv har satt opp. Satte opp 2 500gb disker i raid samt 2 raptorer på 74gb i raid også. Dette vil gå FORT. Dette vil vel komme på 21-22k.

Er opp til deg selv. Men personlig ville jeg spart noen lapper. Men hvis du vil bruke så mye penger på data, thumbs up for dette imo.

Skrevet (endret)

Vil helst kun kjøpe i fra en netthandel :p. Men vet du hvordan du får Komplett til å sette sammen maskinen for deg? Skal eg kanskje slenge på en ekstra harddisk?

Takker for svar,

-Aleks

Endret av Dj_Arnleif
Skrevet

Jeg bestilte fra 3 ved kjøpet av min pc. Er da vel uansett bare å stikke til en lokal datasjappe og få de til å sette den sammen.

Skrevet

Det kreves ikke akkurat noe hjernekirurg for å sette sammen pcn heller da :p

Men se på det forslaget jeg la ut. Ville selv valgt dette.

Skrevet
Tror jeg holder meg til det jeg har :p. Noen som kan forklare hva SLI er? Noen flere innspill? Flere vifter, større harddisk?

9237972[/snapback]

Hvorfor 8 Gb minne?

Og hvorfor Corsair når du kan få mye billigere (med samme hastighet og timings) fra OCZ? Hvis du ikke skal klokke, så er det forsovet det samme hva merke du tar)

Og jeg ville valgt Antec P180 (black hvis du har muligheten)

Skrevet
Tror jeg holder meg til det jeg har :p. Noen som kan forklare hva SLI er? Noen flere innspill? Flere vifter, større harddisk?

9237972[/snapback]

Her har du svarene du søker..

Skrevet (endret)

Jeg har brukt litt tid på å sette sammen en PC som vil gi deg mye mer moro og ytelse for pengene.

LINK HER

Her er info om alle delene:

Kabinett: Et meget godt kabinett med tanke på kjøling og støøydemping.

Skjermkort: Skjermkortet er 8800 Ultra som er enda bedre enn 8800GTX igjen. (aka. det aller beste på markedet)

Hovedkort: Hovedkortet er identisk med Striker Extreme, bare 4 mindre USB 2 porter (10 her, mot 14 på Striker Extreme) og 2 mindre SATA Porter (6 her mot 8 på Striker Extreme) ellers helt identisk, men du sparer 600 kr uten å miste noe du trenger i det hele tatt.

Minne: Minnet er det samme som du har valgt, og er generellt bra minne. Jeg har valgt 4 Gb, fordi du trenger ikke mer.

CPU: Jeg har valgt den samme som du har, altså Core 2 Quad 6600, som kanskje skulle overklokkes litt, men det er ditt valg (Å overklokke på Nforce 680i HK, slik som du har er meget enkelt)

Operativsystem: Siden jeg ikke fant riktig operativsystem i prisguiden, så har jeg tatt et som koster omtrent det samme, det er ikke det jeg mener du skal ha. Der mener jeg, som du at du skal ha Vista Home Premium 64 bit OEM.

DVD Brenner: Brenneren vet jeg lite om, men den er mer enn god nok, med mindre du skal brenne mange hundre plater hver dag.

Skjerm: Skjermen er konge å spille på! Jeg har gått opp 2 tommer, og betraktelig opp på oppløsning, som gir det en mye bedre spillopplevelse. Flere piksler gir skarpere bilde. Denne skjermen har altså 1920x1200 oppløsning, mot 1680x1050 på 22 tommeren.

Power Supply: PSU er 850 watt, med offisiell Nvidia SLI støtte, og 4 PCI-E kontakter. Jeg har denne selv, og er storfornøyd med den. Den er også stille i forhold til andre PSUer. Den kommer også meget godt ut i tester.

Harddisk: Disken fra Samsung er også god. Den er meget stille, og kaldere enn mange andre disker. 500 billige, men gode Gb.

EDIT: SLI står for "Scalable Link Interface" og er teknologien bak 2 skjermkort som jobber sammen. Det kan gi opptil 90% høyere spillytelse (normalt ligger den på rundt 50-60% høyere ytelse) HKet jeg har valgt støtter dette, så du kan, når det trengs oppgradere med enda et skjermkort.

Skulle jeg ha kjøpt meg PC i dag, hadde den PCen over vært valget mitt. Eneste forskjellen er kanskje at jeg hadde valgt Core 2 Duo E6850 foran den du har valgt, og overklokket den.

Endret av Farnsworth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...